Průtah Plzní areálem Škodovky nepovede

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD), město Plzeň a projektanti shodili ze stolu dva roky diskutovaný plán vést průtah Plzní od Klatov na Karlovy Vary areálem plzeňské Škodovky. Rozsáhlé demolice, náhrady výrobních provozů a rušení vlečkového provozu by přišly na miliardy korun a nevyplatily by se.

Jarní servisní akce AUTO CB

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD), město Plzeň a projektanti shodili ze stolu dva roky diskutovaný plán vést průtah Plzní od Klatov na Karlovy Vary areálem plzeňské Škodovky. Rozsáhlé demolice, náhrady výrobních provozů a rušení vlečkového provozu by přišly na miliardy korun a nevyplatily by se. Průtah jih-sever proto povede vně areálu ulicemi Korandova a Kotkova. Řekli to zástupci investorské ŘSD, plzeňské radnice i projekční firmy SUDOP.
"Opouštíme areál Škody, ale v dlouhodobějším horizontu nevylučujeme, že se tam vrátíme," řekl ředitel plzeňského ŘSD Zdeněk Kuťák. Zástupci všech stran se dohodli, že v úseku Borská-Přemyslova ulice povede průtah ulicemi Korandova a Kotkova. Nově ale jen ve dvou pruzích, nikoli jako čtyřproudová silnice, s níž se počítalo už před 12 lety. Upravená verze má snížit rozpočet celé šestikilometrové silnice ze Sukovy až k Lidické ulici až na polovinu, zhruba na tři miliardy Kč.
"Shodli jsme se na tom, že základem úseku bude dvoupruh, ale v některých částech může být pruhů více. Technická a dopravní studie, které ještě letos zadá město, zmapují, co se do koridoru, vymezeného územním plánem, vejde," řekl František Zídek u útvaru koncepce a rozvoje města. Demolice budou minimální. Původní návrh počítal s likvidací 130 bytů.
Nová silnice má ulevit Klatovské třídě, nejpřetíženějšímu tahu v Plzni, zhruba o polovinu. Nyní po ní jezdí 40.000 aut denně. Obě studie, které mají být hotové do června příštího roku se stanou podkladem pro pokračování procesu vlivu stavby na životní prostředí (EIA), který zajistí ŘSD. Pokud by nový "dvoupruh" výhledově nestačil, nevylučuje se jeho doplnění o dva pruhy nadzemní komunikace přes Škodovku.
Žádná ze stran dnes nedefinovala přesné termíny. Stále tedy platí start stavby v roce 2011, kdy by měl být také dokončen severozápadní okruh, investici kraje a města Plzně, kterou podporují občanská sdružení i ekologičtí aktivisté. Odmítají naopak dnes diskutovaný průtah rovnoběžný s Klatovskou ulicí, jenž údajně přivede do města více aut.
Pro ŘSD i Plzeň je nyní prioritní stavbou průtah I/20 z Koterova na Lochotín k Plaské ulici. Silnice za pět miliard až sedm miliard korun je ve fázi studie. "Proběhl proces EIA a my nyní čekáme na vydání stanoviska k němu," řekl Kuťák. Ve hře jsou tři varianty, z nichž dvě počítají s tunely. Nejdiskutovanější je, zda vést silnici v Sušické ulici pod železnicí nebo nad ní. Rozdíl v nákladech je miliarda korun v neprospěch tunelu.



The Loop Jazz Club

Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
ARCHIV ZPRÁV
19.10.2007 14:26



0 +
 
Jarní servisní akce

Hlavní zprávy

 

ČEZ - Čistá energie zítřka