Průtah Plzní chce město stále vést přes Škodovku

Kontroverzní silniční průtah Plzní, spojnici Severního a Jižního předměstí za tři miliardy korun, chce město stále vést přes Škodu Holding. Radnice tuto variantu skrze nevyužitý strojírenský areál jednohlasně preferuje, protože trasa mimo něj by vyvolala bourání domů v Kotkově a Korandově ulici.

Cílená propagace v Plzni

Kontroverzní silniční průtah Plzní, spojnici Severního a Jižního předměstí za tři miliardy korun, chce město stále vést přes Škodu Holding. Radnice tuto variantu skrze nevyužitý strojírenský areál jednohlasně preferuje, protože trasa mimo něj by vyvolala bourání domů v Kotkově a Korandově ulici. To nechtějí dopustit ani občané, ani vedení města. Po jednání všech dotčených útvarů radnice to řekl náměstek primátora Jiří Uhlík.
"Koncem března bude jednání s nejvyšším vedením Škody Holding, majitele areálu, se Škodou Steel a Ředitelstvím silnic a dálnic, investorem stavby," uvedl. Tam by se měly dohodnout kompenzace Škodě Steel za demolice haly s žíhacími pecemi, která by se měly přestěhovat na jiné místo. Dále by se měla vyřešit přeložka vlečkového systému, kde se po trati přepravují těžké ingoty a hřídele také ze Škody Steel, která patří ruské strojírenské skupině OMZ. Tyto vyvolané investice by měl hradit investor.
Silniční průtah od Sukovy ulice na Borech po Karlovarskou na Lochotíně, jehož zhruba polovina by měla vést Škodovkou, má zatím pouze studii. Město už několik let pracuje na posudku vlivu stavby na životní prostředí (EIA). Pokud by květnové zastupitelstvo schválilo, že povede Škodovkou, převzala by zpracování posudku EIA ministerstva životního prostředí a dopravy. "S výkupy pozemků a pomůžeme," řekl Uhlík.
Škoda Holding s průtahem souhlasí s tím, že bude zachována obslužnost firem v areálu. Podnik žádá celkové vyřešení dopravy, včetně kolejové v okolí hal a inženýrských sítí. Silnice by měla vstoupit do areálu první branou v Tylově ulici, vyústit pátou branou v Borské ulici a pokračovat bude ke kruhovému objezdu v Sukově ulici a dále na Klatovy. Měla by ulevit přetížené Klatovské ulici, po níž denně projede 30.000 automobilů.
Plzeňský kraj a město nadále připravují západní okruh od Klatov přes Borská pole na Křimice a Radčice až na Karlovarskou třídu, který by přišel na dvě miliardy až 2,5 miliardy korun. Rychlost stavby bude záviset na tom, kolik peněz z evropského Regionálního operačního programu se podaří získat. Plzeňský kraj na něj spoléhají. "Probíhá územní řízení, před spuštěním jsou výkupy a zadání prací na dokumentaci pro stavební povolení," řekl Uhlík. Průtah, který by byl státní silnicí, i okruh, jenž by se měl stát krajskou silnicí II. třídy, jsou v územním plánu města i kraje.



The Loop Jazz Club

Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
ARCHIV ZPRÁV
st 21.02.2007 11:30



0 +
 
ČNSO studio

Hlavní zprávy

 

ČEZ - Čistá energie zítřka