První nízkopodlažní trolejbusy míří z Plzně do Rigy

První tři ze 150 nízkopodlažních trolejbusů Škoda zamířily z plzeňské Škody Electric do lotyšské Rigy. Letos jich tam firma dodá 30. Poslední vozy v modrobílém provedení převezme místní dopravní podnik Rigas Satiksme v roce 2011. Kontrakt za 1,54 miliardy korun, uzavřený letos v lednu, je v posledních letech jedním z nejvýznamnějších v oboru v Evropě.

Jarní servisní akce AUTO CB

První tři ze 150 nízkopodlažních trolejbusů Škoda zamířily z plzeňské Škody Electric do lotyšské Rigy. Letos jich tam firma dodá 30. Poslední vozy v modrobílém provedení převezme místní dopravní podnik Rigas Satiksme v roce 2011. Kontrakt za 1,54 miliardy korun, uzavřený letos v lednu, je v posledních letech jedním z nejvýznamnějších v oboru v Evropě. Také díky němu uspěla Škodovka v rumunském Temešváru, kam dodá 50 stejných vozů za více než 500 milionů Kč. Řekl to Jaromír Šilhánek, generální ředitel Škody Electric, jednoho ze tří největších evropských výrobců trolejbusů.
Zákazník zvolil nízkopodlažní dvouosý trolejbus se střídavým pohonem typu 24 Tr o délce 12 metrů. Vozy budou vybaveny klimatizací pro řidiče i cestující, rampou pro vozíčkáře a automatickými sběrači. Kamion je dopraví do německého přístavu Lübeck a odtud poplují lodí, uvedl ředitel.
Trolejbusy, které v plzeňských ulicích najezdily zkušební kilometry, vyrábí Škoda ve spolupráci s firmou Irisbus Iveco.
Riga provozuje téměř 300 trolejbusů Škoda, první od roku 1955. V roce 1998 tam podnik dodal 30 trolejbusů 14 Tr v rámci tendru Světové banky. Naposledy tam směřovalo šest vozů Škoda 15 Tr před šesti lety.
"Letos dodáme českým a slovenským městům 80 trolejbusů. Konkrétně do Plzně, Brna, Zlína a Prešova. V příštím roce jich bude 130," řekl ředitel divize Pohony a trolejbusy Karel Majer.
Výroba trolejbusů by měla tvořit přes 40 procent letošních tržeb Škody Electric. Podnik s 560 lidmi chce letos prodat zboží za 2,2 miliardy korun. Loni, kdy jeho prodej přesáhl 1,5 miliardy Kč, tvořily trolejbusy třetinu, stejně jako trakční motory a pohony elektrických vozidel.
Kvůli nárůstu zakázek trolejbusů rekonstruovala firma za miliony korun pracoviště montáže. Počet za sebou řazených montážních stanovišť může být nyní až deset, lze je měnit podle typu a výbavy trolejbusů. Zjednodušily se a zefektivnily přesuny materiálu i vozů.



The Loop Jazz Club

Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
ARCHIV ZPRÁV
12.10.2007 14:27



0 +
 
The Loop Jazz Club

Hlavní zprávy

 

ČEZ - Čistá energie zítřka