Publikace radí, jak zpřístupnit úřad lidem s bariérami v komunikaci

Plzeňský magistrát se připojil k projektu „I my jsme občané! Jak zpřístupnit úřady i lidem s bariérami v komunikaci“ a distribuuje do svých úřadů informační publikaci, která popisuje, jak se lidé s potížemi v komunikaci (ne)dokážou orientovat v prostředí úřadu. „Je důležité, aby všichni obč...

Cílená propagace v Plzni

Plzeňský magistrát se připojil k projektu „I my jsme občané! Jak zpřístupnit úřady i lidem s bariérami v komunikaci“ a distribuuje do svých úřadů informační publikaci, která popisuje, jak se lidé s potížemi v komunikaci (ne)dokážou orientovat v prostředí úřadu.

„Je důležité, aby všichni občané měli rovný přístup k informacím. I ti, kteří mají potíže s psaním, čtením a porozuměním. Podstatný v komunikaci s nimi je ale také postoj zaměstnanců veřejné správy, to znamená jejich vstřícnost a vnímavost vůči specifickým potřebám jednotlivců. Brožura poukazuje na bariéry mezi klientem a úředníkem, ale zároveň obsahuje doporučení, jak by se systém veřejné správy mohl stát přístupnější i pro lidi s potížemi v komunikaci,“ uvedla Alena Hynková, vedoucí odboru sociálních služeb magistrátu.

Publikace se zaměřuje na tři skupiny, které se potýkají s bariérami v komunikaci. Jde o lidi s mentálním postižením, s duševním onemocněním a lidi s demencí. Všichni jsou dlouhodobě ohroženi sociálním vyloučením. „Někteří z nich ale chtějí normálně žít, bydlet, pracovat. Častěji tedy vzhledem k získání různých potvrzení nebo finančních podpor navštěvují některé úřady. Jejich zkušenosti, respektive bariéry, se kterými se potkávají, popisují autoři podílející se na zpracování brožury,“ vysvětluje Alena Hynková.

Informační brožura obsahuje také doporučení, co by úřady měly změnit. „Pro osoby s potížemi v komunikaci je důležité, aby cítili, že na ně má pracovník čas, že si při rozhodování mohou vše v klidu rozmyslet, a že nikdo nenaléhá na jejich rychlé rozhodnutí. Kvalita veřejných služeb je úzce spojena se schopností pomáhat všem občanům, bez ohledu na postižení,“ píše se v jednom z nich.
Odbor sociálních služeb magistrátu reagoval na aktuální požadavky cílových skupin ve městě (především seniory a osoby se zdravotním postižením) a na základě ověřené praxe občanského sdružení Fokus Praha, České alzheimerovské společnosti a Městské části Praha 8 zajistil odpovídající množství publikací. „Po dohodě s vlastníkem práv jsme nechali pro potřeby Plzně vytisknout 3000 kusů. Na jednotlivých úřadech se s jejich obsahem úředníci již seznamují, zájem o ně měla i městská policie. S distribucí do dalších institucí, se kterými spolupracujeme, a také neziskovým organizacím počítáme v srpnu,“ sdělila Hynková.


The Loop Jazz Club

Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
ARCHIV ZPRÁV
čt 14.07.2011 08:10



0 +
 
Jarní servisní akce

Hlavní zprávy

 

ČEZ - Čistá energie zítřka