Rada města Plzně souhlasila s návrhem 2. fáze optimalizace MHD v Plzni. První fáze byla spuštěna začátkem listopadu 2009 a týkala se především víkendového provozu tramvají a trolejbusů (zaveden základní interval 7,5 min. resp. 15 min.) a nočního autobusového provozu (pravidelný interval 60 minut + obsluha okrajových částí města o víkendu).
Ve druhé fázi optimalizace jsou navrženy úpravy provozu na všech linkách tramvají a trolejbusů v pracovních dnech a na většině autobusových linek v průběhu celého týdne. Dále jsou navrženy drobnější korekce nočního provozu autobusů (např. zavedení noční dopravy na Bílou Horu).
Spuštění 2. fáze optimalizace se předpokládá v návaznosti na zprovoznění nové trolejbusové trati na Borská pole od 1. září 2010. Několik měsíců totiž zabere zkušební provoz.
Hlavní cíle 2. etapy optimalizace MHD:
· zavedení taktového provozu v co největší míře (spoje jezdí v pravidelném lehce zapamatovatelném intervalu; byl zvolen základní interval 7,5 minuty a jeho násobky), což umožní tzv. prokládání intervalů linek a garantování přestupů ve vybraných uzlech
· uvést nabídku kapacity spojů do většího souladu se skutečnou poptávkou (zjištěnou dopravními průzkumy)
· zavedení nových spojení do míst, kde dosud nic nejezdí a kde je poptávka po dopravě.
Základní podmínkou návrhu je nezvyšovat celkový objem finančních prostředků.
Návrh 2. fáze optimalizace zveřejnilo město na svých webových stránkách k vyjádření občanům. Konečná verze návrhu druhé fáze optimalizace MHD bude předložena ke schválení ZMP 13. května 2010.