Ředitel Českých drah Žaluda jednal na kraji. I o rušení rychlíků

V rámci každoročního výjezdního zasedání představenstva Českých drah navštívil generální ředitel ČD Petr Žaluda, nejužší vedení a zástupci regionálního vedení ČD hejtmana Plzeňského kraje Milana Chovance, náměstka hejtmana pro dopravu Jaroslava Bauera a další členy Rady Plzeňského kraje. Návštěva se...

Cílená propagace v Plzni

V rámci každoročního výjezdního zasedání představenstva Českých drah navštívil generální ředitel ČD Petr Žaluda, nejužší vedení a zástupci regionálního vedení ČD hejtmana Plzeňského kraje Milana Chovance, náměstka hejtmana pro dopravu Jaroslava Bauera a další členy Rady Plzeňského kraje. Návštěva se týkala zajištění regionální dopravy a rušení rychlíků.
Hlavním bodem jednání s Českými drahami, které proběhlo na Krajském úřadu Plzeňského kraje v rámci každoročního výjezdního zasedání představenstva Českých drah, byl dodatek Plzeňského kraje s ČD pro rok 2013. „Je třeba najít kompromis mezi náklady na vedení vlaků Českých drah a možnostmi Plzeňského kraje“, uvedl hejtman Milan Chovanec a dodal: „Neustálý růst cen vstupů i nákup nových vozidel železniční dopravu prodražuje, a protože nechceme, aby se dramaticky zdražovalo jízdné, musíme probrat náklady na jednotlivých tratích a rozhodnout se, co dál.“


Generální ředitel Českých drah Petr Žaluda předložil vývoj nákladů na regionální železniční dopravu v Plzeňském kraji v posledních letech. „Železniční doprava, která plní roli veřejné služby, nemůže být pro žádného dopravce výnosná. Proto je důležité, aby existoval národní dopravce, jehož primárním zájmem není zisk, ale zajištění co nejširší dopravní obslužnosti za co nejvýhodnějších podmínek pro objednatele i zákazníky. I my ale musíme vydělat na elektřinu, naftu, na obnovu vozidel a tak dál,“ uvedl.


Obě strany chtějí vyřešit dodatek pro letošní rok do konce června.


Diskuse proběhla i na téma dálkové dopravy. Ministerstvo dopravy totiž chce i v Plzeňském kraji zrušit některé rychlíky. To se však Plzeňskému kraji nelíbí. „Ministerstvo dopravy nás sice bere jako partnera, ale o plánovaných změnách v železniční dopravě s námi nekomunikuje“, uvedl náměstek hejtmana Jaroslav Bauer. Rušení se týká dvou spojů na trati č. 170 mezi Plzní a Chebem.


Na výjezdním zasedání se mluvilo také o otevírání trhu pro dopravce. „Než vypíšeme výběrová řízení na vybrané trati, vzali jsme si na pomoc ČVUT, aby nám pomohli specifikovat přepravní proudy, určit optimální vozidla a vytvořit zadávací dokumentaci pro výběrová řízení,“ řekl hejtman Milan Chovanec. „Kromě ceny je pro nás důležitá i vize zájemců o provozování regionální dopravy.“


„České dráhy se do výběrových řízení samozřejmě přihlásí. Jsme připraveni konkurovat jiným dopravcům, ale pouze v případě, že budeme mít všichni stejné podmínky,“ dodal generální ředitel ČD Petr Žaluda. Podle něho jsou na České dráhy kladeny vyšší nároky než na ostatní dopravní společnosti. Mimo jiné proto, že je národní dopravce povinen vyhlašovat soutěže podle zákona, což výrazně ztěžuje a prodlužuje výběr dodavatelů vozidel. Jiní dopravci přitom mohou oslovit dodavatele přímo.


The Loop Jazz Club

Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
ARCHIV ZPRÁV
čt 23.05.2013 07:29



0 +
 
The Loop Jazz Club

Hlavní zprávy

 

ČEZ - Čistá energie zítřka