S účinností od 1. května Rada města Plzně jmenovala do funkce ředitele Úřadu správních agend Magistrátu města Plzně JUDr. Petra Trinera. Do nejmladšího magistrátního úřadu, který vznikl v loňském roce, jsou zařazeny Odbor správních činností, Odbor registru vozidel a řidičů, Odbor životního prostředí, Živnostenský úřad, Odbor státní sociální péče, Odbor vnitřní správy a Archiv města Plzně.
Těžištěm práce Úřadu správních agend je výkon přenesené působnosti, tedy agend, které město vykonává jménem státu. Jedná se zejména o agendy občanských průkazů, cestovních dokladů, řidičských průkazů, evidence motorových vozidel, živnostenského podnikání, evidence obyvatel, ochrany životního prostředí, sociálních dávek, archivnictví a spisové služby.
„Vnímám, že vyřizování této agendy se našich občanů bezprostředně dotýká. Klademe velký důraz na kvalitu poskytovaných služeb, které v očích občanů odráží kvalitu celého magistrátu,“ podotýká náměstek primátora Ing. Petr Náhlík.