Rekonstrukce mostu v Jateční byla zahájena

V pondělí byla na starém mostě na Jateční ulici slavnostně zahájena 1. etapa rekonstrukce silnice II/231 v úseku Chrástecká – Jateční – Na Roudné. Stavba je společnou akcí Plzeňského kraje a města Plzně a zahrnuje mimo jiné i výstavbu nového mostu přes Berounku a celkovou rekonstrukci starého mostu,...

Jarní servisní akce AUTO CB

V pondělí byla na starém mostě na Jateční ulici slavnostně zahájena 1. etapa rekonstrukce silnice II/231 v úseku Chrástecká – Jateční – Na Roudné. Stavba je společnou akcí Plzeňského kraje a města Plzně a zahrnuje mimo jiné i výstavbu nového mostu přes Berounku a celkovou rekonstrukci starého mostu, který bude sloužit pro pěší a cyklisty. Termín ukončení je stanoven na červenec 2014.
Za účasti hejtmana Plzeňského kraje Milana Chovance, jeho prvního náměstka Jaroslava Bauera a náměstka pro oblasti regionální rozvoj, fondy EU a informatika byla zahájena rekonstrukce úseku Chrástecká – Jateční – Na Roudné, který dosud patřil ke slabinám dopravy v Plzni.

Projekt rekonstrukce části silnice II/231, zahrnující i výstavbu nového mostu, byl zahájen v lednu 2011. V současné době začíná samotná realizace, termín ukončení stavby je stanoven na červenec 2014.

V současné době úsekem projede 21. 200 vozidel denně a současný stav komunikace neumožňuje tuto kapacitu zvýšit. Zrekonstruovaná silnice, včetně nového mostu, zachytí významný podíl tranzitní dopravy, protože se bude jednat o propojení silnic I. třídy č. 20 (Karlovy Vary), č. 27 (Most) a č. 26 (Praha) – předpokládá se zde tranzitní doprava 300 nákladních a 700 osobní automobilů za den. Stejně důležité je také propojení dvou velkých plzeňských čtvrtí Doubravka – Severní Předměstí a napojení na lokálně významné silnice II. třídy č. 231 (Zruč) a č. 233 (Chrást). Velký význam bude mít nová komunikace i pro veřejnou dopravu. Vede zde autobusová linka PMDP č. 30 s 220 spoji denně, které jen ve špičce přepraví 1600 cestujících. V neposlední řadě má zrekonstruovaná vozovka pomoci snížit počet dopravních nehod v tomto úseku. Podle slov hejtmana Milana Chovance je „dnešní zahájení rekonstrukce ulice Chrástecké – Jateční velmi dobrá zpráva pro Plzeň. Je to velmi důležitá komunikace, skoro bych řekl, že v této fázi důležitější než západní okruh“.

Rekonstruovaná vozovka bude navazovat na už zrekonstruovanou křižovatku Jateční – Chrástecká a povede areálem staré a nyní opuštěné ČOV. Délka rekonstruované silnice bude 450 metrů, na ni naváže 627 metrů dlouhá přeložka komunikace včetně 124 metrů dlouhého mostu. Silnice je řešena jako dvoupruhová s celkovou šířkou jízdního pásu 7 metrů. Součástí rekonstrukce budou přeložky vodohospodářských, plynových a elektro sítí, stezka pro pěší a cyklisty, sjezdy na přístupové komunikace a autobusové zastávky s přístřešky.

V rámci této stavební akce proběhne také celková rekonstrukce Masarykova mostu z počátku 20. století, který byl v roce 1997 prohlášen za nemovitou kulturní památku a již několik let je jako technicky nezpůsobilý vyřazen ze silničního provozu. Po rekonstrukci bude most určen pro pěší a cyklisty. Provizorní most, sloužící dopravě v současné době, bude po zprovoznění nového mostu odstraněn. Po určitou omezenou dobu budou tedy vedle sebe stát jako určitá zvláštnost mosty tři.

Celkové náklady pro Správu a údržbu silnic Plzeňského kraje a město Plzeň činí 264 miliónů korun bez DPH. Část stavby realizovaná Plzeňským krajem je z 85% spolufinancovaná z fondů EU – Regionálního operačního programu Jihozápad. Zhotovitelem stavby je na základě výběrového řízení sdružení Eurovia CS, a.s., a Swietelsky stavební, s.r.o.


MASARYKŮV MOST

Historický most přes Berounku na Jateční ulici (někteří autoři ovšem řeku označují historicky jako Mži) byl v roce 1997 prohlášen za nemovitou kulturní památku a už několik let je jako technicky nezpůsobilý vyřazen ze silničního provozu.
Tento most je svědkem bouřlivého rozvoje Plzně ve 20. století. Rozhodnutí o jeho výstavbě padlo v roce 1915, ale stavba se protáhla až do roku 1918 a do užívání byl předán dokonce až v roce 1922. Postavila ho plzeňská firma Müller a Kapsa. Historici v souvislosti s ním hovoří o kvalitním architektonickém řešení s pozoruhodnými detaily – na třech párech vysokých štíhlých pilonů, které sloužily i jako kandelábry, byla instalována kovová svítidla, z nichž se zachoval jeden exemplář.
Most měří 115 metrů a je široký 6,4 metru. Ve své době byl údajně největším betonovým mostem v ČSR a pojmenován byl po prezidentu Masarykovi.
V rámci rekonstrukce silnice II/231 bude provedena i celková rekonstrukce tohoto mostu, který bude nadále sloužit pěším a cyklistům.


The Loop Jazz Club

Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
ARCHIV ZPRÁV
út 13.11.2012 08:19



0 +
 
ČNSO studio

Hlavní zprávy

 

ČEZ - Čistá energie zítřka