Rok 2019 byl pro Prazdroj úspěšný, díky tomu odvedl 6 miliard Kč

Plzeňskému Prazdroji se v loňském roce podařilo zvýšit prodeje na domácím trhu i v zahraničí.


Hospodářský růst se promítl do rekordních tržeb a umožnil společnosti odevzdat do státní pokladny historicky nejvyšší příspěvek ve výši 6 miliard korun.

Na domácím trhu se Prazdroji vloni podařilo meziročně vylepšit prodeje o necelé procento na 7,3 milionu hektolitrů piv. Zvýšený zájem zaznamenal jak v hospodách, tak i obchodech, což dokazuje, jak se Prazdroji vyplácí jeho péče o zvyšování kvality služeb a prostředí v obou prodejních segmentech. „Naše domácí prodeje výrazně podpořily úspěšné novinky, ať už v kategorii ležáků, tak mezi nealkoholickými pivy. Příkladem je čepovaná Gambrinus 11, která si rychle získala přízeň milovníků piv a zařadila se tak mezi vyhledávané ležáky. A vůbec nejrychleji - o 18 % - loni rostly prodeje nealkoholického piva Birell včetně jeho ochucených variant,“ uvádí generální ředitel Prazdroje Grant Liversage.

Domácí úspěch dokázal pivovar přenést i do zahraničí, kde prodal celkem 4,5 milionu hektolitrů piv. Dařilo se přitom oběma exportním značkám, jak ležáku Pilsner Urquell, tak i Velkopopovickému Kozlu.

Úspěšná činnost Prazdroje v roce 2019 se promítla i do finančních výsledků společnosti. Tržby za zboží, vlastní výrobky a služby dosáhly rekordní úrovně 17 miliard korun, výsledek hospodaření po zdanění byl 4,8 miliard korun a kapitálové investice dosáhly výše 1,5 miliard korun. Do státní pokladny pak Prazdroj odvedl na přímých a nepřímých daních celkem šest miliard korun, což je jedním z největších firemních příspěvků státu v Česku. „Jsme velmi hrdí na to, že dlouhodobě patříme k největším přispěvatelům do tuzemského rozpočtu a že se tak můžeme podělit o svoji prosperitu s českou společností,“ říká Grant Liversage.

Letos Plzeňský Prazdroj své úsilí výrazně nasměruje k oživení celé české společnosti po koronavirové krizi. Do obnovy a návratu k normálnímu životu investuje více než 300 milionů korun. „Pandemie a s ní spojená vládní opatření dopadla velmi tvrdě na všechny obyvatele i firmy, nás nevyjímaje. Uvědomujeme si ale, jak je důležité opět nastartovat ekonomiku a pomoci tak rozhýbat českou společnost. Proto jsme se rozhodli, že musíme investovat do čtyř klíčových oblastí, kde opravdu můžeme a umíme pomoci – do záchrany gastronomického podnikání, do našich zaměstnanců, do našich spotřebitelů, kterým se budeme nadále snažit přinášet ten nejlepší zážitek, a do komunit v okolí našich pivovarů. Abychom opět pomohli nastartovat život v regionech a celkově přispěli k restartu společnosti,“ dodává Grant Liversage.

Prazdroj se stal jedním z iniciátorů projektu Nastartujeme Česko. Jeho cílenou a systematickou pomocí se mohou inspirovat i další společnosti a přispět tak k obnovení prosperity země.



Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
ARCHIV ZPRÁV
út 07.07.2020 08:24



0 +
 
Jarní servisní akce

Hlavní zprávy

 

ČEZ - Čistá energie zítřka