Senioři si mohou díky náramkům přivolat pomoc

Mnoho starších a zdravotně hendikepovaných obyvatel žije osaměle a je tedy velmi ohrožováno např. pády v domácnosti, náhlou nevolností apod. a tím nemožností dovolat se pomoci obyčejným telefonem. Množí se i případy nežádoucích návštěv různých dealerů i podvodníků, což vede k nejistotě a psychické n...

Jarní servisní akce AUTO CB

Mnoho starších a zdravotně hendikepovaných obyvatel žije osaměle a je tedy velmi ohrožováno např. pády v domácnosti, náhlou nevolností apod. a tím nemožností dovolat se pomoci obyčejným telefonem. Množí se i případy nežádoucích návštěv různých dealerů i podvodníků, což vede k nejistotě a psychické nevyrovnanosti těchto lidí.
Vědom si těchto skutečností nabízí ÚMO 3 občanům obvodu dle §41 Zákona o sociálních službách 108/2008 Sb. ve spolupráci s Městskou charitou Plzeň a Městskou policií Plzeň poskytování sociální služby zvané ,,Tísňová péče“.
,,Jedná se o zajištění nepřetržité distanční hlasové a elektronické komunikace s osobami s vysokým rizikem ohrožení zdraví nebo života. V případě náhlého zhoršení jejich zdravotního stavu nebo schopností si budou moci starší a zdravotně hendikepovaní občané sami přivolat neodkladnou odbornou pomoc. Pohotovostní službu budou zajišťovat pracovníci Městské charity Plzeň a Městské policie Plzeň,“ vysvětluje starosta centrálního plzeňského obvodu Jiří Strobach.
K přivolání pomoci slouží speciální telefonní přístroj. Nabízeny budou dva typy přístrojů. Oba mohou sloužit i jako běžná telefonní linka. Podmínkou je tedy mít v bytě telefonní přípojku. Telefonní přístroj má větší tlačítka a je přizpůsoben i pro uživatele se zhoršenou jemnou motorikou, jeho speciální úprava umožňuje využívat ho i lidmi se zrakovým či sluchovým postižením. Součástí telefonního přístroje je pásek s tísňovým tlačítkem. Tlačítko má uživatel služby stále při sobě, buď na pásku na ruce nebo zavěšené na krku. Zmáčknutím tlačítka v případě potřeby se automaticky začnou vytáčet ,,krizová“ čísla. Ta jsou technikem zadána do paměti přístroje. Navolit lze několik telefonních čísel. Klient sám rozhoduje, které číslo bude vytočeno jako první - rodinný příslušník, soused, Charitní ošetřovatelské služba MCHP nebo Městská policie Plzeň. Pokud nereaguje první volaný, přepíná se po chvíli volání na dalšího v pořadí. Klient se s vytočeným a přijatým číslem spojí buď pomocí hlasitého odposlechu nebo telefon přehraje jeho krizovou zprávu.
Ve druhé variantě je navíc nabízeno monitorování pohybu uživatele služby v jeho domácím prostředí v dohodnutém časovém intervalu, dle jeho přání a momentálních dispozic. V případě absence pohybu dojde automaticky k hovorovému spojení. Tato varianta je dobrá pro případ, že by uživatel nebyl z jakéhokoli důvodu schopen stisknout tísňové tlačítko. Pro zajištění rychlé pomoci je třeba, aby klient poskytl klíče od domu a bytu. Mlčenlivost, ochrana osobních údajů i majetku je smluvně garantována všemi zúčastněnými stranami.
,,Telefonní přístroj ÚMO Plzeň 3 zapůjčí klientům z obvodu zdarma na jeden rok se zkušební dobou 3 měsíců. Během zkušební doby může uživatel přístroj vrátit a službu ukončit. Cena za poskytnutou službu Tísňové péče (režijní náklady MCHP) je 200 Kč za měsíc. Na částečné pokrytí nákladů při zakoupení vlastního speciálního telefonního přístroje může občan podat žádost o jednorázovou nenárokovou peněžní dávku na Sociálním odboru ÚMO Plzeň 3“, doplňuje Jiří Strobach.


The Loop Jazz Club

Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
ARCHIV ZPRÁV
čt 24.07.2008 11:50



0 +
 
ČNSO studio

Hlavní zprávy

 

ČEZ - Čistá energie zítřka