Seniory a postižené v Plzni od dubna sveze nová linka

Současná podoba přepravy seniorů a těžce zdravotně postižených občanů se od dubna letošního roku změní. Nahradí ji nový systém, který nabídne nepřetržité dispečerské služby a možnost objednat si přistavení vozu na potřebný čas. Dopravu i provoz call centra a dispečinku zajistí Plzeňské městské dopra...

Cílená propagace v Plzni

Současná podoba přepravy seniorů a těžce zdravotně postižených občanů se od dubna letošního roku změní. Nahradí ji nový systém, který nabídne nepřetržité dispečerské služby a možnost objednat si přistavení vozu na potřebný čas. Dopravu i provoz call centra a dispečinku zajistí Plzeňské městské dopravní podniky na základě smlouvy uzavřené s městem.
Přeprava seniorů a těžce zdravotně postižených občanů je v současné době nevyhovující. „Zhruba od roku 1997 nereflektuje vývoj obslužnosti a vozovou vybavenost veřejné městské dopravy, proto přicházíme s novým řešením, na kterém se podíleli jak pracovníci odboru sociálních služeb magistrátu, tak projektoví manažeři dopravních podniků,“ uvádí Jiří Kuthan, radní pro oblast sociálních věcí a zdravotnictví. „Smyslem nového systému je zefektivnit tuto dopravu, vyhovět požadavkům jak ze strany seniorů, tak handicapované veřejnosti, a zvýšit komfort služeb pro zmíněné cílové skupiny,“ dodává Alena Hynková, vedoucí odboru sociálních služeb magistrátu.


Speciální linka Z 72, která byla zřízena za účelem přepravy zdravotně postižených občanů a seniorů v době nedostatečné obslužnosti města bezbariérovými spoji, je nyní minimálně využívána. Zdravotně postižení tímto autobusem nejezdí vůbec. „Během zhruba posledních patnácti let se situace změnila. Až na několik výjimek neexistují v Plzni linky neobsluhované alespoň jedním bezbariérovým spojem. Speciálním autobusem Z 72 nyní přepravujeme v průměru jen čtyři až šest osob,“ vysvětluje ředitel Plzeňských městských dopravních podniků Michal Kraus důvod, proč tato linka se zavedením nového systému od letošního 1. dubna 2014 přestane jezdit.


„To, co odbor sociálních služeb vnímá jako důležité, je zajištění přepravy těžce zdravotně postižených občanů podle jejich individuálních potřeb. I přes značný posun ve vybavenosti vozového parku dopravních podniků existuje řada různých důvodů, pro které nemohou někteří handicapovaní využít či využívat běžnou městskou veřejnou dopravu. A stejné je to i v případě převozu zdravotně postižených dětí do škol,“ říká Alena Hynková.


Odbor sociálních služeb magistrátu ve spolupráci s Plzeňskými městskými dopravními podniky proto zpracoval nové řešení. „Návrh vychází z našich opakovaných šetření a reflektuje potřeby cílových skupin, jimž je určen. Ať už se jedná o provoz call centra, dispečinku s provozním režimem 24 hodin denně pod sedm dnů v týdnu, pohotovost řidiče, odvoz postižených dětí do a ze školy, dopravu na zavolání nebo zajištění pravidelné i nepravidelné dopravy klientů Centra pobytových a terénních sociálních služeb ve Zbůchu,“ sděluje Hynková.


The Loop Jazz Club

Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
ARCHIV ZPRÁV
so 15.02.2014 14:19



0 +
 
The Loop Jazz Club

Hlavní zprávy

 

ČEZ - Čistá energie zítřka