Sestavit Gordon znamená 400 hodin práce

Více než 400 hodin ruční práce zabere dvěma, maximálně třem lidem sestavení jednoho nového sportovního klasického automobilu Gordon, které vyrábí plzeňská firma Auto Projekt Centrum s.r.o.

Jarní servisní akce AUTO CB

Více než 400 hodin ruční práce zabere dvěma, maximálně třem lidem sestavení jednoho nového sportovního klasického automobilu Gordon, které vyrábí plzeňská firma Auto Projekt Centrum s.r.o. Luxusní vůz evokující automobily ze 30. let 20. století s šestiválcovým třílitrovým motorem pod kapotou vzniká v nenápadné dílně na okraji Plzně. Jednotlivé Gordony se dělají na zakázku přímo pro konkrétního klienta. Je to jediný automobil, který se v Česku podobným způsobem vyrábí.
"Je to vozidlo pro individualisty, kteří se chtějí odlišovat od běžných vozů a chtějí mít bezproblémové jízdní vlastnosti, což už jim třeba veteráni neposkytují, styl se ale blíží veteránům," přiblížil vůz ředitel společnosti a duchovní otec Gordonu Vladimír Friml. Auta ho prý zajímala už jako kluka. Když potom dostal nabídku, jestli by nechtěl zkusit vytvořit nový vůz, po různých peripetiích založil firmu.
Výsledkem práce pak byl asi před deseti lety první dvoumístný Gordon, tehdy ještě se slabším čtyřválcovým motorem. Těchto vozů se vyrobilo postupně 16. Jezdí po Evropě, jsou i v Rusku, Kuvajtu či v Spojených arabských emirátech. Na nový model s třílitrovým motorem o výkonu 226 koní získala firma po náročných testech a zkouškách od ministerstva dopravy schválení technické způsobilosti pro provoz v Česku. Automobily se tak mohou prodávat i jinde v EU. Firma proto zřídí obchodní zastoupení v Německu a společnost pro zajištění trhů v jižní Evropě. Zájem o zakázkové vozy je i například v Japonsku.
"Základní cena je 2,2 milionu korun, pokud bude větší zájem, mohli bychom vyrábět i méně nákladný model," řekl Friml. Cílem jeho firmy je vyrábět alespoň 20 vozů ročně, pokud by byl větší zájem, může se výroba ještě rozrůst. Každé auto vzniká podle přání zákazníka, který si může vybrat nejen barvu karoserie a interiéru, ale i doplňkovou výbavu.
Luxusně vyhlížející Gordon má základ v hliníkové karosérii s prvky z laminátu, uhlíkových kompozitů a výlisků z ocelových plechů. Interiér rovněž v retro stylu je v kůži s částmi z cenného kořenového ořechového dřeva a chromu. Vepředu a vzadu jsou ocelové pomocné rámy. Roadster má plátěnou natahovací střechu. Uvnitř jsou brzdy a motor ford a převodovka z jaguáru.


The Loop Jazz Club

Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
ARCHIV ZPRÁV
so 13.01.2007 11:24



0 +
 
ČNSO studio

Hlavní zprávy

 

ČEZ - Čistá energie zítřka