Severozápadní obchvat Klatov byl otevřen

Téměř tři kilometry dlouhý obchvat Klatov byl slavnostně otevřen. Stavba za 250 milionů korun, která byla spolufinancována Evropskou unií, uleví obyvatelům obcí od nákladní dopravy a zajistí optimální obslužnost průmyslové zóny a bytové zástavby. Stavba obchvatové komunikace s názvem „III/0228 p...

Jarní servisní akce AUTO CB

Téměř tři kilometry dlouhý obchvat Klatov byl slavnostně otevřen. Stavba za 250 milionů korun, která byla spolufinancována Evropskou unií, uleví obyvatelům obcí od nákladní dopravy a zajistí optimální obslužnost průmyslové zóny a bytové zástavby.
Stavba obchvatové komunikace s názvem „III/0228 přeložka Klatovy, Pod Borem – Tajanov“ (severozápadní obchvat Klatov), která byla zahájena v březnu 2011, přispěje ke zvýšení bezpečnosti a plynulosti dopravy v průtazích obcemi. Ke zlepšení situace v obcích dojde i z hlediska životního prostředí. Počítá se totiž s tím, že obchvat stáhne denně z centra Klatov kolem dvou tisíc automobilů. Dosud středem města projíždělo každý den zhruba 22 tisíc vozidel.
„Tato stavba pomůže zklidnit Klatovy a to je dobrý počin k tomu, aby se v Klatovech lépe žilo. Jsou tu ale i další aspekty, které tomu pomohou. Včera se otevíral kruhový objezd u nemocnice v Klatovech, kde jsme s ministrem Dobešem řešili problematiku důležité spojnice - silnice I/27, která je státní a pan ministr slíbil, že bude navrhovat projektování dalšího přídavného pruhu. To znamená, že by tam mohly být 3 pruhy podle francouzského modelu, který teď ministerstvo dopravy razí, a já doufám, že tento projekt se ministerstvu podaří dostat do priorit příštího plánovacího období. V takovém případě by se tato komunikace mohla zbudovat někdy po roce 2014,“ říká hejtman Plzeňského kraje Milan Chovanec.
Dnes dokončená stavba navazuje na první část obchvatu Klatov o délce 1,5 kilometru, který byl postaven v roce 2007 (jedná se o úsek od silnice I/27 směr Plzeň). Nově vybudovaná přeložka propojí silnice I/22 a I/27.
Dokončený úsek obchvatové komunikace je dvouproudý se třemi okružními křižovatkami a čtyřmi mostními objekty. Dva z nich jsou zcela nové (most přes Drnový potok, most přes Tupadelský potok) a dva stávající (vybudované v roce 1977 – most přes Úhlavu a inundační most před obcí Tajanov) nyní prošly rekonstrukcí. Napojení na silnici I/22 je vyřešeno také okružní křižovatkou.
Součástí stavby bylo kompletní odvodnění komunikace, přeložky inženýrských sítí vyvolané stavbou (vodovod, plynovod, kanalizace, telefonní kabely a meliorační zařízení). Zároveň se také instalovala protihluková opatření, vyřešilo se veřejné osvětlení intravilánového úseku a okružních křižovatek, výsadba doprovodné zeleně a vybudování účelových komunikací, které umožní úrovňové napojení a přístup k okolním pozemkům.
Celkové náklady na stavbu nové části obchvatu Klatov činí 250 milionů korun, z toho stavební část 221 milionů a dalších 29 milionů byly náklady na vypořádání pozemků a další služby. 92,5 % nákladů (tj. cca 230 mil. Kč) se podařilo pokrýt z fondů EU prostřednictvím Regionálního operačního programu NUTS II Jihozápad, zbytek hradil Plzeňský kraj prostřednictvím Správy a údržba silnic Plzeňského kraje. Město Klatovy se na akci podílelo zajištěním výkupu pozemků.
Zhotovitelem stavby bylo sdružení firem STRABAG a.s., Bögl a Krýsl, k.s. a Silnice Klatovy a.s. Projekt na stavbu zpracovala projekční kancelář ing. Petra Zítka Zítek-IP projekt s.r.o..


The Loop Jazz Club

Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
ARCHIV ZPRÁV
čt 27.09.2012 15:59



0 +
 
The Loop Jazz Club

Hlavní zprávy

 

ČEZ - Čistá energie zítřka