Jako každý rok i letos je to stejné. Dva různé tábory, dva různé pohledy na stejný problém. Týká se to údržby silnic, solení a práce správy a údržby silnic vůbec. Zatímco zástupci kraje a silničáři samotní si pochvalují, jak byli na zimu dobře připraveni, řidiči jsou jiného názoru.
Samotná údržba silnic však není vůbec lacinou záležitostí, jen tuna posypové soli, přijde zhruba na 2000 korun. Jeden výjezd veškeré techniky v zimě vyjde takřka na milion korun. Každý další den zimního počasí tak neúměrně zatěžuje jejich rozpočty. Ačkoliv západní Čechy nepatří k oblastem, které byly nejvíce zasaženy sněhovou nadílkou, i zde byl nárůst výdajů pro silničáře velmi patrný. Od pondělí navíc pracují takřka bez přestání a jejich směny jim teď patrně nikdo nezávidí.
Za službu musí urazit několik desítek kilometrů
Někteří z nich se ale na dlouhé směny a stovky a tisíce kilometrů strávené za volantem dokonce těšili.
Ačkoliv řidiči stále nejsou úplně spokojeni, silničáři říkají na svou obranu, že dělají, co mohou. Nejhorší úseky má každý ze silničářů již dobře zmapované.
Dnešní hlášení o sjízdnosti v kraji hovoří uvádí, že všechny druhy komunikací jsou zabezpečené, řidičům se doporučuje zvýšená opatrnost. Výjimkou je pouze silnice 2/169 mezi Klatovy a Prachaticemi je zapotřebí vyjet jen se sněhovými řetězy.