Silnice v Plzeňském kraji jsou podfinancované!

Jen několik dnů zbývá do voleb v Plzeňském kraji, do jehož zastupitelstva budou ve dnech 12. a 13. října občané volit své zástupce. Jedním z hlavních témat veřejné diskuze se v tomto předvolebním období stal především stav dopravní infrastruktury v kraji. Jeho stávající vedení v čel...

Cílená propagace v Plzni

Jen několik dnů zbývá do voleb v Plzeňském kraji, do jehož zastupitelstva budou ve dnech 12. a 13. října občané volit své zástupce. Jedním z hlavních témat veřejné diskuze se v tomto předvolebním období stal především stav dopravní infrastruktury v kraji. Jeho stávající vedení v čele s hejtmanem Milanem Chovancem (ČSSD) říká, že o neutěšené situaci v této oblasti samozřejmě ví, dodává ale, že tento stav se nemůže změnit beze změny přístupu státu k problematice financování dopravní infrastruktury.

Plzeňský kraj by potřeboval cca 15 miliard korun na to, aby se stav všech jeho silnic dostal do optimálního stavu. Podfinancovanost je tedy obrovská. Bohužel, stav věcí se má tak, že stát přispívá krajům na tuto oblast stále méně a pokud vláda nepřehodnotí svůj postoj, není v silách žádného budoucího vedení Plzeňského kraje tento stav výrazně změnit,“ vysvětluje současný hejtman Milan Chovanec (ČSSD).

Rozdíl mezi tím, kolik stát vynakládá prostředků na „své“ komunikace a jejich údržbu a kolik poskytuje krajům, je přitom na první pohled markantní. Jak vypočítává Milan Chovanec, který je zároveň také stínovým ministrem dopravy za ČSSD, Plzeňský kraj má na údržbu jednoho kilometru silnice zhruba 30 tisíc korun, zatímco státní Ředitelství silnic a dálnic má na stejný úsek dvacetkrát více finančních prostředků. „S takto nastavenými prioritami se prostě nedá dosáhnout toho, aby byly naše silnice v odpovídajícím stavu,“ shrnuje hejtman.

Přesto všechno ale Plzeňský kraj v posledních čtyřech letech investoval do dopravy historicky nejvyšší částku za dobu své existence. Částka investovaná do silnic II. a III. tříd, která činí bezmála 2,6 miliardy korun za čtyři roky, je navíc také mnohem vyšší než ta, kterou investovalo bývalé vedení ODS. Tehdy to za čtyři roky činilo něco málo přes 1,8 miliardy korun.

Současný hejtman Milan Chovanec ale „pouze“ nebojuje za zvýšení příjmů kraje na dopravu od státu, nýbrž jak sám říká, také proaktivně šetří finance pro tuto oblast. To se projevuje například úspěšnou restrukturalizací Správy a údržby silnic Plzeňského kraje, kde je nyní jeden generální ředitel a dva manažeři namísto původních šesti, a počet náměstků se snížil z 18 na 3. Počet zaměstnanců této organizace se celkově snížil o více než 50. Místo přitom neztratil ani jeden pracovník v dělnické profesi. „Když se chce, šetřit se dá a nemusí to znamenat velká a nešetrná propouštění a zdražování. Ale to by měl pochopit v první řadě stát, tedy vláda,“ uzavírá Chovanec.

www.volbyplzensko.cz


The Loop Jazz Club

Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
ARCHIV ZPRÁV
05.10.2012 06:35




0 +
 
The Loop Jazz Club

Hlavní zprávy

 

ČEZ - Čistá energie zítřka