Sklárny Heřmanova Huť otevřely druhou halu

Druhou výrobní halu na dekorování nápojových sklenic otevřel v areálu Sklárny Heřmanova Huť (SHH) Sahm ČR, největší český výrobce pivního skla s tříčtvrtinovým podílem na trhu. Přišla na 23 milionů korun. Sahm bude od září dekorovat v Heřmanově Huti 15 milionů sklenic ročně.




Cílená propagace v Plzni

Druhou výrobní halu na dekorování nápojových sklenic otevřel v areálu Sklárny Heřmanova Huť (SHH) Sahm ČR, největší český výrobce pivního skla s tříčtvrtinovým podílem na trhu. Přišla na 23 milionů korun. Sahm bude od září dekorovat v Heřmanově Huti 15 milionů sklenic ročně. Spolu s areálem ve východočeském Zálší bude firma od příštího roku schopná "ozdobit" 35 milionů sklenic ročně. Řekl to Pavel Bobošík, předseda představenstva SHH a jednatel Sahmu ČR, který má 40 a 75 procent trhu pivních sklenic v Rusku, na Ukrajině, v zemích bývalé Jugoslávie, Rumunsku, Bulharsku a Albánii.
Nová výrobní plocha vznikla z bývalé haly na ruční výrobu talířů, mís a váz. V srpnu ji firma vybaví technologií za 30 milionů Kč. "Půjde o speciální vytvrzovací linku, která je evropským patentem a nyní se testuje v Itálii. Umožní variabilní vytvrzování všech typů sklenic," řekl Bobošík.
V letech 2004 až 2007 investoval Sahm v Heřmanově Huti 46 milionů korun. Firma má nyní na Plzeňsku 100 lidí a tento počet udrží.
V roce 2005 otevřel Sahm ČR provoz na Ukrajině ve Slavutiči, kde zaměstnává 45 lidí. "Má kapacitu pět milionů sklenic ročně, zatím není naplněna. Náročné výrobky dovážíme z Čech," uvedl Bobošík. Letos zahájil výrobu v Tučkovu u Moskvy, kde nyní 30 lidí dekoruje 200.000 sklenic měsíčně. "Jednáme o stavbě nové haly na pět milionů sklenic," uvedl Bobošík.
Sahm i SHH registruje díky krachům a problémům skláren v Německu, Francii, Turecku, Itálii a Polsku obrovský růst evropské poptávky po nápojovém skle. Před několika dny zprovoznila sklárna v Heřmanově Huti nízkoenergetickou kyslíkovou tavicí linku za 63 milionů korun, údajně jedinou svého druhu v Evropě. "Pokud bychom měli dvojnásobnou kapacitu, tak ji po příští čtyři roky prodáme," dodal Bobošík.
SHH se daří na trhu uspět zejména díky tomu, že své sklenice, kterých má v denní nabídce 600 až 1100 druhů, zhodnocuje. Firma jich nyní vyrábí 1,6 milionu kusů měsíčně a Sahm odebírá 80 procent. Sklo dodává všem světovým pivovarům. Export do střední a východní Evropy tvoří dvě třetiny produkce. Zásobuje evropské distribuční sklady SABMilleru, InBevu, Heinekenu, Carlsbergu, Coca-Coly, Pepsi-Coly, Mattoni a Kofoly.
Sahm s 230 lidmi v ČR loni prodal 23,7 milionu kusů nápojového skla, což byl meziroční růst o více než deset procent. Podnik loni utržil 562 milionů korun, meziročně o sedm procent více. Dalších 13,3 milionů sklenic, o tři miliony více, dekoroval pro externí firmy, zejména pro německý Sahm, ale i pro další západoevropské zákazníky.




The Loop Jazz Club

Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
ARCHIV ZPRÁV
ne 08.07.2007 17:55



0 +
 
The Loop Jazz Club

Hlavní zprávy

 

ČEZ - Čistá energie zítřka