Škoda Elektric jde do tří tendrů

Plzeňská Škoda Electric, jeden ze tří největších evropských výrobců trolejbusů, se zúčastní tří významných tendrů v Itálii, Rumunsku a Bulharsku. S exportními dodávkami trolejbusů nové generace s autobusovými karosériemi z produkce Iveco-Irisbus se chce dále prosadit v Pobaltí.

Jarní servisní akce AUTO CB

Plzeňská Škoda Electric, jeden ze tří největších evropských výrobců trolejbusů, se zúčastní tří významných tendrů v Itálii, Rumunsku a Bulharsku. S exportními dodávkami trolejbusů nové generace s autobusovými karosériemi z produkce Iveco-Irisbus se chce dále prosadit v Pobaltí. Řekl to šéf Škody Electric Jaromír Šilhánek.
Firma je v užším kole v Miláně, kde by šlo o dodávku až 70 vozů, tendry připravují také v Římě a Rimini. V rumunském Temešváru se zúčastní tendru na dodávku 50 vozů, následovat mají výběrová řízení v Bukurešti. "Čekáme na výsledky výběru na 20 vozů v bulharské Ruse a na vyhlášení tendru v Sofii," řekl ředitel divize trolejbusy Karel Majer.
Velkou šanci vidí na svém tradičním trhu v Pobaltí, kde tento měsíc uspěla s dodávkou 150 nízkopodlažních vozů Škoda 24 Tr za 1,54 miliardy korun, která začne letos a potrvá do roku 2011. V Rusku spolupracuje Škoda Electric s místními karosáři. Už pět let dodává do Moskvy elektrovýzbroje s trakčními motory.
Loni vyrobil podnik 43 trolejbusů nové generace Škoda 24 Tr (sólo vozů) a Škoda 25 Tr (kloubová dlouhá vozidla). "Letos plánujeme minimálně 65 kusů, zejména krátkých," řekl Majer. Na český trh půjde 21 trolejbusů. Kapacita firmy je podle Majera každý druhý den jeden trolejbus. Pokud by výroba nestačila, pomůže maďarský Ganz, který Škoda koupila v listopadu. Ganz-Škoda vyrábí trolejbusy do Budapešti, Rigy a Debrecínu a má silnou pozici také v Itálii a v Brazílii.
Plzeňský podnik se 445 zaměstnanci letos přijme 45 lidí do montáže, vývoje a konstrukce. Jeho největším konkurentem je polský výrobce autobusů Solaris, který se na dodávky trolejbusů, zejména na východní trhy, spojil před dvěma lety s francouzským výrobcem elektrovýzbrojí, firmou Cegelec. Plzeňanům konkuruje také švýcarský Hess a německý Neoplan, jejichž výrobky jsou podle Šilhánka o deset až 15 procent dražší. Irisbus dodává karosérie také do Rumunska. Tento trolejbus ale Škodě Electric nekonkuruje, neboť jde o stejnosměrný vůz.
Škoda Electric letos plánuje dvoumiliardové tržby, loni utržila 1,53 miliardy korun. Nárůst zajistí všechny tři výrobní obory. Kromě trolejbusů to budou trakční motory a pohony elektrických vozidel. Na obratu se budou podílet jako loni shodně po třetině. Firma, která loni vyvezla zboží za 600 milionů korun, plánuje letos přímý export v hodnotě téměř 1,1 miliardy Kč. Na letošní rok má podepsané zakázky za 3,9 miliardy Kč.
První trolejbus vyjel z plzeňské Škodovky v roce 1936. Vozy z Plzně se pohybují ve 28 městech třech kontinentů. Od roku 2004 nabízí podnik pouze vozy s autobusovou karosérií Citelis Irisbus vyráběnou ve Francii. Firma je nakupuje od Iveco Czech Republic (dříve Karosa).




The Loop Jazz Club

Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
ARCHIV ZPRÁV
út 13.02.2007 11:28



0 +
 
Jarní servisní akce

Hlavní zprávy

 

ČEZ - Čistá energie zítřka