Škoda Elektric plánuje dvoumiliardové tržby

Dvoumiliardové tržby plánuje letos plzeňská Škoda Electric, jeden ze tří největších výrobců trolejbusů v Evropě. Nárůst prodeje z loňských 1,53 miliardy korun zajistí shodně všechny tři výrobní obory. Kromě trolejbusů to budou trakční motory a pohony elektrických vozidel.

Jarní servisní akce AUTO CB

Dvoumiliardové tržby plánuje letos plzeňská Škoda Electric, jeden ze tří největších výrobců trolejbusů v Evropě. Nárůst prodeje z loňských 1,53 miliardy korun zajistí shodně všechny tři výrobní obory. Kromě trolejbusů to budou trakční motory a pohony elektrických vozidel. Na obratu se budou podílet jako loni shodně po třetině. Řekl to Jaromír Šilhánek, šéf Škody Electric, která zaměstnává 550 lidí.
"Loňský zisk bude na úrovni deseti procent obratu," dodal. V roce 2005 to bylo při nižších tržbách stejné procento. Na letošní rok má podnik podepsané zakázky za 3,9 miliardy korun, což je dvojnásobek roční produkce. "Rovnoměrné rozdělení výrobního portfolia je pro nás ideální. Výkyvy v jednom segmentu nezpůsobí výrazný pokles v tržbách," řekl ředitel.
Firma, která loni vyvezla zboží za 600 milionů korun, plánuje letos přímý export v hodnotě téměř 1,1 miliardy Kč. Loni získala tři významné zahraniční zákazníky. Jedním z nich je americký výrobce těžkých tahačů Caterpillar, pro něhož dokončuje vývoj dvou důlních vozů, s jejichž sériovou výrobou začne od roku 2008. Dále je to korejský výrobce kolejových vozidel Rotem, jemuž dodá letos v červnu elektrické pohony pro 34 vozidel tzv. lehkého metra do Istanbulu.
Dalším novým zákazníkem je čínský Chanchung. Podnik už několik let dodává německé divizi kanadského Bombardieru, americkému Terexu a francouzskému Alstomu do jeho divizí ve Francii, Itálii a USA.
První trolejbus vyjel z plzeňské Škodovky v roce 1936. Vozy z Plzně se pohybují ve 28 městech třech kontinentů. Od roku 2004 nabízí podnik pouze vozy s autobusovou karosérií Citelis Irisbus vyráběnou ve Francii. Firma je nakupuje od Iveco Czech Republic (dříve Karosa).
Loni vyrobil podnik 43 těchto trolejbusů nové generace Škoda 24 Tr (sólo vozů) a Škoda 25 Tr (kloubová dlouhá vozidla). "Letos plánujeme 65 kusů, zejména krátkých," řekl ředitel divize trolejbusy Karel Majer. Celkem 30 jich odebere Riga, kde podnik podepsal kontrakt za 1,54 miliardy Kč do roku 2011.
Firma dále vyrábí ročně asi tisícovku trakčních motorů různých výkonů od 50 kilowattů po 1,6 megawattu. Velké motory jsou určené pro čtyřsettunové nakladače a třísystémové lokomotivy pro České dráhy a vyrábí je sesterská firma Škoda Transportation, trvale největší odběratel produkce Electriku.
Škoda Electric vznikla v červenci 2003. První rok prodala zboží za 650 milionů korun, a poté její tržby každoročně rostly v průměru o 33 procent. Firma má vlastní vývoj, konstrukci i základní výzkum.




The Loop Jazz Club

Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
ARCHIV ZPRÁV
čt 08.02.2007 14:28



0 +
 
The Loop Jazz Club

Hlavní zprávy

 

ČEZ - Čistá energie zítřka