Škoda Holding dodá do roku 2010 do Zlína 15 kloubových trolejbusů za 216 milionů korun. Dopravní společnost Zlín-Otrokovice odebere dva vozy Škoda 25 Tr s přídavným dieselagregátem ještě letos. Řekla to mluvčí Škody Holding Radka Pistoriusová.
"Zlínští se rozhodli postupně obměňovat zastaralý vozový park i na základě pozitivních zkušeností získaných z provozu kloubového trolejbusu Škoda 25 Tr s dieselagregátem, který tam jezdí přes rok," dodala mluvčí. Škoda Electric, dceřiná firma Škody Holding a jediný výrobce trolejbusů v ČR, tam dodala od roku 2004 ještě 14 "krátkých" trolejbusů Škoda 24 Tr.
Letos v červenci podepsal podnik kontrakt na šest kloubových trolejbusů pro Ústí nad Labem. Pět "dlouhých" vozů letos dodal do Českých Budějovic. První nové vozy jezdí také v Bratislavě a Prešově. Zakázku na šest kloubových trolejbusů pro slovenskou metropoli získala Škodovka loni. Do Prešova v letech 2006 až 2010 dodá 25 krátkých i kloubových vozů za téměř 270 milionů korun. Loni dodal podnik sedm trolejbusů do Zlína, šest do Plzně, po jednom do Jihlavy a Mariánských Lázní na Chebsku. Do Českých Budějovic směřovaly tři kloubové trolejbusy.
Škoda Electric s 518 zaměstnanci loni utržila 1,4 miliardy Kč, meziročně o 380 milionů korun více. Trolejbusy zajistily pětinu prodejů. Polovinu tvořily kompletní pohony pro lokomotivy, trolejbusy, tramvaje, metro a příměstské vlakové jednotky. Zbytek samotné trakční motory pro koncerny Bombardier, General Atomic a Alstom. Firma vyvezla 65 procent produkce.