Škoda Holding podepsala smlouvu s Vagonkou

ČKD VAGONKA a.s. (ČKDV) a ŠKODA HOLDING a.s. (ŠH) dnes podepsaly zásadní dokument týkající spolupráce dvou českých výrobců kolejové techniky – Smlouvu o strategické spolupráci.

Jarní servisní akce AUTO CB

ČKD VAGONKA a.s. (ČKDV) a ŠKODA HOLDING a.s. (ŠH) dnes podepsaly zásadní dokument týkající spolupráce dvou českých výrobců kolejové techniky – Smlouvu o strategické spolupráci. Obě firmy momentálně spolupracují při dodávkách příměstských vlakových jednotek 471 pro České dráhy- ČD (prozatím předáno 15 souprav objemu více než 3 miliardy Kč, dalších 15 pak mají ČD převzít do konce roku 2008). ŠH dodává kompletní elektrickou výzbroj, což představuje cca 1/3 celkové ceny. ŠKODA i ČKD VAGONKA patří mezi jedny z posledních českých firem (českým myšleno, že v místech svého působení zachovaly vlastní vývoj a výzkum – na území ČR, o všem důležitém se také rozhoduje v ČR, zásadní komponenty s nejvyšší mírou přidané hodnoty se vyrábí taktéž v ČR), které mají svůj finální produkt podle vlastního know-how (pouze nevyrábí komponenty podle dokumentace zahraničních firem).

Miroslav Kupec, generální ředitel ČKDV : „ ČKDV a skupina ŠH působí na trhu v oblasti vývoje a výroby kolejových vozidel a vzájemně si přímo nekonkurují. Společnosti ze skupiny ŠH - ŠKODA DOPRAVNÍ TECHNIKA a ŠKODA ELECTRIC jsou navíc významným dodavatelem komponentů pro nosný výrobní program ČKDV. Skupina ŠH zároveň disponuje významným projekčním a konstrukčním potenciálem – společností VÚKV (Výzkumný ústav kolejových vozidel). Spolupráce mezi námi se v poslední době prohlubuje, a proto se obě strany dohodly na uzavření této rámcové smlouvy. Jde o další signál, že se český kolejářský průmysl vzpamatovává z destrukce způsobené v 90.tých letech ať už chybnou privatizací nebo globalizačními vlivy v tomto odvětví.“

Jiří Zapletal, generální ředitel ŠKODA HOLDING a.s. : „ Oblast kolejového průmyslu je jeden z mála stabilních oborů světové ekonomiky, který vykazuje pravidelný a rychlý růst. I v ČR je tento obor podinvestován a určitě poroste. Proto je potřeba, aby se v ČR konsolidovaly v minulosti zpřetrhané vazby a kolejová technika se opět stala jedním ze stěžejních tuzemských průmyslových odvětví, se silným a hlavně reálným exportním potenciálem. V rámci tohoto oboru zůstala ŠKODA jedinou firmou v ČR, která přežila privatizační a globalizační vlivy v podobě, kdy pokrývá celý segment kolejových vozidel (tramvaje, metro, lokomotivy, atd.). Naše smlouva s ČKDV je proto logickým vyústěním již zmínění konsolidace.“

Vzájemná spolupráce se týká zejména těchto oblastí:

1. Dodávky komponentů pro konečnou montáž - jedná se především o výrobu jednotek řady 471 pro České dráhy (ČD).

2. Společný vývoj nových produktů – a obě firmy zahajují společný vývoj nového typu příměstské vlakové jednotky.

3. Koordinace obchodních aktivit - bude koordinována obchodní činnost obou společností s cílem dosáhnout max. efektivity a optimalizace obchodních výdajů.

4. Spolupráce v oblasti nákupu - cílem společného postupu v oblasti nákupu bude snížit náklady na nákup materiálu a materiálovou režii.

5. Optimální využití kapacit - obě strany se dohodly na spolupráci v oblasti optimálního využití zejména vývojových, konstrukčních a výrobních kapacit.

ŠKODA též zapojí projektové a konstrukční kapacity VÚKV, a s. do dodávek motorového vozu Dm 12 z produkce ČKDV do Finska. Silná finanční situace taktéž ŠH umožňuje v případě potřeby poskytnout ČKDV příslušné finanční instrumenty pro jeho činnost.





Stručná charakteristika ČKD VAGONKA a ŠKODA HOLDING :


ČKD VAGONKA, a.s. je přímým pokračovatelem tradice výroby osobních kolejových vozidel založené ve Studénce. Historie výroby ve VAGONCE spadá do začátku minulého století. Dnes má společnost sídlo a pracoviště v moderních, nově rekonstruovaných prostorách v Ostravě. ČKD VAGONKA má klíčové způsobilosti zejména v oblastech projekce, konstrukce a technologie a výroby osobních kolejových vozidel. VAGONKA v minulosti vyrobila stovky osobních motorových i elektrických vozů a souprav. V současnosti je hlavním výrobním programem právě elektrická dvoupodlažní příměstská jednotka řady 471 a také motorový vůz Dm 12 pro finské dráhy. Tržby společnosti, která dnes zaměstnává 320 pracovníků, dosáhly v roce 2003 více než 1,5 mld. Kč.

Skupina ŠKODA HOLDING rozvíjí v současné době dva základní výrobní obory: dopravní strojírenství a zařízení pro klasickou energetiku (především kompletní turbosoustrojí). V rámci dopravní techniky ŠKODA jako jediná firma v ČR pokrývá celý segment kolejových vozidel (tramvaje, metro, lokomotivy, atd.). Je téměř výhradním výrobcem nízkopodlažních tramvají v ČR (prozatím 52 vyrobených). Je tradičním dodavatelem elektrických lokomotiv (5 700 vyrobených) a rekonstrukcí vozů metra (více než 125 kompletně rekonstruovaných vagonů). Má více než 75 letou tradici dodávek elektrických kolejových vozidel. Tržby v oblasti kolejových vozidel za rok 2003 dosáhly téměř 2 miliardy Kč a byly nejvyšší od roku 1989. ŠH též posílila svoji pozici v oblasti výzkumu a vývoje získáním VÚKV, a.s. (Výzkumného ústavu kolejových vozidel) na začátku letošního roku. V oblasti dopravního strojírenství (část kolejových vozidel - ŠKODA DOPRAVNÍ TECHNIKA, výroba trolejbusů a kompletních pohonů - ŠKODA ELECTRIC, výzkumné a vývojové kapacity) zaměstnává více než 1200 lidí.


The Loop Jazz Club

Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
ARCHIV ZPRÁV
22.10.2004 10:13




0 +
 
Jarní servisní akce

Hlavní zprávy

 

ČEZ - Čistá energie zítřka