Škoda Plzeň míří na olympiádu

ŠKODA ELECTRIC s.r.o. dokončila k dnešku 1.7. fúzi se ŠKODA TRAKČNÍ MOTORY s.r.o., včetně začlenění některých činností ze ŠKODA DOPRAVNÍ TECHNIKA s.r.o.

Cílená propagace v Plzni

ŠKODA ELECTRIC s.r.o. dokončila k dnešku 1.7. fúzi se ŠKODA TRAKČNÍ MOTORY s.r.o., včetně začlenění některých činností ze ŠKODA DOPRAVNÍ TECHNIKA s.r.o. (výroba kontejnerů pro pohony metra, tramvají a příměstských vlakových jednotek. Firma tak dnes poprvé funguje v kompletní podobě.
Velmi významná je dodávka elektrických motorů pro 147 trolejbusů - 91 normálních a 56 kloubových, jež posílí městskou dopravu v Aténách právě během olympijských her. Objem tohoto obchodního případu se blíží 100 milionům Kč. Někdejší ŠTRM získala zakázku v tvrdé konkurenci zahraničních výrobců a ve finále dostala přednost před dopravní divizí Alstomu. Navázala tak na dodávku 112 kusů motorů z let 1998-99, kdy zde uspěla poprvé. Konstruktéři současné ŠKODA ELECTRIC museli při vývoji těchto motorů zohlednit poměrně extrémní klimatické podmínky, především teplotu. Finální montáž se provádí přímo v Řecku.
Integrace oboru trakčních elektrických výzbrojí pod jeden právní a podnikatelský subjekt byla ve skupině ŠKODA HOLDING zahájena na začátku roku 2003. Prvním krokem bylo vydělení oboru výkonové elektroniky a pohonů pro dopravní systémy z někdejší divize Controls ŠKODA ENERGO. Nově vzniklá ŠKODA ELECTRIC s.r.o. se postupně stane výrobcem kompletní elektrické výzbroje (pohonů) pro vozidla různých typů.
Václav Svoboda, generální ředitel ŠKODA ELECTRIC s.r.o. : „ Naším cílem je dodávat nejen našim tradičním partnerům v rámci ŠKODA HOLDING, ale také externím zákazníkům kompletní pohon zahrnující vše od možnosti návrhu zástavby trakčního motoru, měničů, systému řízení diagnostiky až po jejich uvedení do provozu. Do současné doby existuje ve ŠKODA HOLDING několik podnikatelských subjektů zabývajících se uvedenou problematikou, a proto je i poměrně velká nejednotnost v technologii, know-how i nezbytně nutné úrovni potřebných výrobních prostor.
Schopnost navrhovat, vyrábět a dodávat kompletní pohony vozidel se v budoucnosti uplatní zejména u exportních zakázek, u kterých zákazníci často požadují dodání kompletní elektrické výzbroje (např. do trolejbusů, tramvají atd.) a k tomu velice často potřebují pouze kvalifikovaný technický dozor, přičemž výroba mechanických části, skeletů vozidel, interiérů i konečná montáž je realizovaná místními podniky.“
Generální ředitel ŠKODA HOLDING a.s. Martin Roman: „Naší dlouhodobou strategií je orientace na obory s nejvyšší přidanou hodnotou, kde má navíc ŠKODA HOLDING velmi silné postavení na světovém trhu. Dodávky našich elektrických pohonů patří mezi světovou high-tec a jejich integrace do jedné firmy navíc přináší nové obchodní možnosti a i úsporné ekonomické efekty“.
Prvním výstupem nového podniku už je v současné době realizovaný projekt kompletní elektrické výzbroje pro 52 trolejbusů do amerického Bostonu na karoserii Neoplan za zhruba 500 milionů Kč. Vyvinuta je už i pro tramvaje a dalšími kroky budou pohony pro metro a příměstské vlakové jednotky. ŠKODA ELECTRIC s.r.o. je ve stoprocentním vlastnictví ŠKODA HOLDING a.s., zaměstnává 509 lidí a v letošním roce plánuje tržby ve výši 840 milionů Kč, příští rok pak na úrovni 1 miliarda Kč. Nový podnik sídlí ve dvou halách (jedna z nich nyní prošla rozsáhlou obnovou a vznikly zde nejmodernější konstrukční kanceláře) v areálu Plzeň – Doudlevce. Její vznik zapadá i do strategie nového vlastníka Appian Group, který při svém vstupu oznámil rozvíjet především obory v oblasti dopravní techniky a energetiky.


The Loop Jazz Club

Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
ARCHIV ZPRÁV
út 01.07.2003 17:31




0 +
 
Jarní servisní akce

Hlavní zprávy

 

ČEZ - Čistá energie zítřka