ŠKODA rozšířila svoji výrobu trolejbusů

Po zahájení činnosti nové společnosti ŠKODA ELECTRIC rozšířila skupina ŠKODA HOLDING produkci svých trolejbusů o nové typy, zároveň dále dodává vozy ze ŠKODA OSTROV.

Cílená propagace v Plzni

Po zahájení činnosti nové společnosti ŠKODA ELECTRIC rozšířila skupina ŠKODA HOLDING produkci svých trolejbusů o nové typy, zároveň dále dodává vozy ze ŠKODA OSTROV.
ŠKODA HOLDING investovala od začátku letošního roku do typového rozšíření výroby trolejbusů a s ní spojených komponent téměř 50 milionů Kč.
„V současné době již dokážeme dodat různé typy trolejbusů. Jde jak o kompletní vozy škodovácké provenience – elektrovýzbroj včetně pohonu a karoserie, ale umíme se již také přizpůsobit i přání zákazníka - zabudovat kompletní elektrovýzbroj do jakékoliv karoserie. To je v současné době nejprogresivnější světový trend, který nám doposud v nabídce chyběl. Trolejbusy samozřejmě dál zůstávají jedním z našich stěžejních výrobních oborů,“ prohlásil generální ředitel ŠKODA HOLDING a.s. Martin Roman.
V těchto dnech už je v USA první odzkoušený trolejbus se škodováckou elektrovýzbrojí v karoserii Neoplan určený pro město Boston, což je také první konkrétní projekt nově vzniklé ŠKODA ELECTRIC. Celkově se jedná o dodávky kompletní elektrické výzbroje pro 52 trolejbusů za zhruba 500 milionů Kč. „ Důležité je, že stěžejní části vozidla tedy pohon a ostatní elektrovýzbroj včetně finálního zabudování do karoserie se vyrábějí respektive uskutečňují v Plzni a české (škodovácké) subjekty se tak na projektech podílejí činnostmi s nejvyšší přidanou hodnotou“, říká generální ředitel ŠKODA ELECTRIC Václav Svoboda. „To je i v rámci struktury českého průmyslu, který poslední dobou v řadě svých odvětvích spoléhá pouze na méně sofistikované obory s vysokým podílem manuální práce, velmi podstatné,“ dodal M.Roman.
ŠKODA HOLDING také i nadále hodlá podle zájmu zákazníkům dodávat kompletní trolejbusy značky ŠKODA typového označení Tr 14 a 15 vyráběných ve ŠKODA OSTROV a určených převážně pro východní trhy či Tr 21 s přídavným dieselovým agregátem a obdobnou kloubovou verzi Tr 22 . „V současné době jsou ve hře tři exportní projekty. V Litvě budou na sklonku léta finalizovat kontraktační jednání na dodávku 30 trolejbusů 21 TrAC v hodnotě zhruba 250 milionů korun pro město Kaunas. Podrobnosti ke zbylým dvěma zakázkám prozatím nebudu sdělovat“, uvedl ředitel ŠKODA OSTROV Karel Majer.
ŠKODA ELECTRIC s.r.o. dokončila k 1.7. 2003 fúzi se ŠKODA TRAKČNÍ MOTORY s.r.o., včetně začlenění některých činností ze ŠKODA DOPRAVNÍ TECHNIKA s.r.o. Jejím cílem je dodávat kompletní pohon pro trolejbusy, tramvaje, příměstské vlakové jednotky a ostatní trakční vozidla, což by mělo zahrnovat vše od možnosti návrhu zástavby trakčního motoru, měničů, systému řízení diagnostiky až po jejich uvedení do provozu. Schopnost navrhovat, vyrábět a dodávat kompletní pohony vozidel se v uplatňuje zejména u exportních zakázek, u kterých zákazníci často požadují dodání kompletní elektrické výzbroje a k tomu velice často potřebují pouze kvalifikovaný technický dozor, přičemž výroba mechanických části, skeletů vozidel, interiérů a někdy i konečná montáž je realizovaná místními podniky. O obchodní otevřenosti ŠKODA ELECTRIC svědčí i fakt, že v požadovaném termínu nabídla (na jeho žádost) škodováckou elektrovýzbroj konkurentovi v zakázce na pražské tramvaje společnosti Inekon.
ŠKODA ELECTRIC s.r.o. je ve stoprocentním vlastnictví ŠKODA HOLDING a.s., zaměstnává 509 lidí a v letošním roce plánuje tržby ve výši 840 milionů Kč, příští rok pak na úrovni 1 miliarda Kč. Nový podnik sídlí ve dvou halách (jedna z nich nyní prošla rozsáhlou obnovou a vznikly zde nejmodernější konstrukční kanceláře) v areálu Plzeň – Doudlevce. Její vznik zapadá i do strategie nového vlastníka Appian Group, který při svém vstupu oznámil rozvíjet především obory v oblasti dopravní techniky a energetiky.


The Loop Jazz Club

Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
ARCHIV ZPRÁV
st 30.07.2003 10:22




0 +
 
ČNSO studio

Hlavní zprávy

 

ČEZ - Čistá energie zítřka