Škoda Transportation chystá nové tramvaje pro Prahu

Škoda Transportation (ŠT) připravuje nový typ tramvaje pro Prahu s typovým označením 15T, jichž může v metropoli jezdit až 250. Její design představí do konce roku spolu s pražským dopravním podnikem. Na podzim 2008 bude nová tramvaj na zkušební koleji, řekl generální ředitel ŠT Tomáš Krsek.

Cílená propagace v Plzni

Škoda Transportation (ŠT) připravuje nový typ tramvaje pro Prahu s typovým označením 15T, jichž může v metropoli jezdit až 250. Její design představí do konce roku spolu s pražským dopravním podnikem. Na podzim 2008 bude nová tramvaj na zkušební koleji, řekl generální ředitel ŠT Tomáš Krsek. První kusy začne plzeňský výrobce tramvají, lokomotiv a metra dodávat podle smlouvy koncem roku 2009. Firma dokončuje v Plzni tři nové haly až na 60 tramvají ročně.
Škodovka nyní dodává do Prahy 60 velkokapacitních tramvají 14T s designem Porsche. Prvních 13 už tam je, všechny mají v hlavním městě jezdit do konce roku 2009. Na tento kontrakt navázala dodávka až 250 nových vozů 15T. Šéf projektu nové tramvaje Pavel Tarant už dříve uvedl, že do vývoje, který už trvá dva roky, dá firma 300 milionů korun, trojnásobek oproti typu 14T, jehož cena je 57 milionů Kč za kus.
"Do vývoje finálních produktů a do informačních a konstrukčních systémů budeme v letech 2007 až 2009 investovat 700 milionů Kč, od roku 2000 to bylo přes půl miliardy korun," řekl ředitel úseku realizace Marek Herbst. Před dvěma lety otevřela firma v Praze konstrukční a vývojovou kancelář.
"Vyvíjená tramvaj je tříčlánková a stoprocentně nízkopodlažní," řekl Krsek. Nový model ale může mít až pět článků, podobně jako 14T s délkou přes 30 metrů, která je z více než poloviny nízkopodlažní. K výrobě i vývoji nových vozů přispívají zkušenosti z Brna a polské Vratislavi, kam ŠT dodává vozy obdobných parametrů.
ŠT vyrobí počátkem listopadu stou nízkopodlažní tramvaj. Padesát jich dodala do pěti českých měst, devět do italského Cagliari, Vratislav objednala 17 a americký Portland a Tacoma koupily deset. Podnik letos vyrobí 35 tramvají, o devět více než loni. Na rok 2008 jich plánuje 42.
Tramvaje vytěžují plzeňský závod se 630 lidmi z více než 50 procent. "Nyní vyrábíme každý den jeden článek," uvedl Herbst. Zakázky za několik miliard korun jsou důvodem, proč ŠT vkládá dvě miliardy korun do tří nových výrobních hal. "Prostory začínáme vybavovat novými technologiemi," řekl technicko-výrobní ředitel Škody Holding Michal Korecký. V lakovně, zkušebně a přípravně začne zkušební výroba v prosinci. Montážní haly na tramvaje, lokomotivy, metro a svařování a montování podvozků budou k dispozici v květnu nebo červnu. Podnik tam může ročně vyrobit 50 až 60 tramvají, deset lokomotiv a deset pětivozových souprav metra, buď rekonstruovaných nebo nových.


The Loop Jazz Club

Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
ARCHIV ZPRÁV
út 16.10.2007 11:28



0 +
 
The Loop Jazz Club

Hlavní zprávy

 

ČEZ - Čistá energie zítřka