Škoda Transportation žaluje DP Ostrava a Inekon

ŠKODA TRANSPORTATION s.r.o.(ŠT), dceřiná společnost ŠKODA HOLDING a.s., podala v těchto dnech společnou žalobu na Dopravní podnik Ostrava a.s. (DP) a Inekon Group a.s. V žalobě na ochranu proti nekalosoutěžnímu jednání (nekalé soutěži) a na náhradu škody požaduje mimo zastavení současných nestandardních obchodních vztahů mezi žalovanými subjekty i finanční kompenzaci (odškodnění za způsobenou ztrátu) v celkové hodnotě 182. 900. 000,- Kč.

Jarní servisní akce AUTO CB

ŠKODA TRANSPORTATION s.r.o.(ŠT), dceřiná společnost ŠKODA HOLDING a.s., podala v těchto dnech společnou žalobu na Dopravní podnik Ostrava a.s. (DP) a Inekon Group a.s. V žalobě na ochranu proti nekalosoutěžnímu jednání (nekalé soutěži) a na náhradu škody požaduje mimo zastavení současných nestandardních obchodních vztahů mezi žalovanými subjekty i finanční kompenzaci (odškodnění za způsobenou ztrátu) v celkové hodnotě 182. 900. 000,- Kč.

Důvodem podání žaloby jsou několikaleté spory o dodávky nízkopodlažních tramvají pro DP Ostrava. Původně totiž DP Ostrava uzavřel smlouvu se společností Inekon na dodání 15 tramvají typu ŠKODA – INEKON LTM 10.08 v letech 2000 – 2004. Tento typ tramvají vyráběla a vyrábí ŠT, která také investovala značné prostředky do jeho vývoje (řádově desítky milionů Kč). DP Ostrava dokonce odebral prvních pět vozů tohoto typu. Obě žalované strany pak podle našeho názoru nestandardně a protizákonně změnily podmínky smlouvy na úkor ŠT.

Došlo totiž především ke změně typu nakupovaných tramvají, kdy původní byl nahrazen typem INEKON 2001 – TRIO, posléze typem INEKON 2003. Docházelo i k navyšování počtu tramvají (jedná se už o 12 kusů), rozšiřování dalšího objemu dodávek a plnění (i na další roky) a také k zvyšování ceny za dodávané tramvaje. Vždy ve prospěch Inekonu. Paradoxní bylo, že tyto tramvaje prodával společný podnik obou žalovaných nejdříve Inekonu a ten je pak dodával DP.Mimo zjevnou ekonomickou nevýhodnost (pro DP Ostrava) tak byl oběma obcházen i zákon o zadávání veřejných zakázek.

Cíl měly oba subjekty společný – vyloučit z dodávek ŠT (tu Inekon považuje za svého největšího konkurenta) a Inekon si tak zajistil jediného skutečného zákazníka, kterého v oboru kompletních nízkopodlažních tramvají má. ŠT tak prokazatelně přišla o dodávku minimálně 10 kusů nových tramvají (dnes už 12 kusů) na základě vzájemných dohod obou žalovaných, při nichž byl podle našeho názoru několikrát porušen zákon.

Po několika letech sporů a marných pokusů o smírné vyřešení sporných dodávek neměla ŠKODA TRANSPORTATION (dříve Dopravní technika) jinou možnost, jak definitivně vyřešit nestandardní vztahy žalovaných, které ji přímo poškodily a nadále poškozují, než na základě soudního rozhodnutí. K podání žalob nás také přiměla i nová skutečnost. Od letošního ledna vlastníme v Ostravě výrobní podnik (ČKD VAGONKA), stali jsme se tedy místní firmou a máme zájem se zdejším DP spolupracovat. VAGONKA by se v případě úspěchu ve veřejné soutěži logicky zapojila do případných zakázek pro své sídelní město Ostrava. ŠKODA tímto způsobem musí postupovat i z toho důvodu, aby ochránila své duševní vlastnictví a know-how.



The Loop Jazz Club

Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
ARCHIV ZPRÁV
út 08.02.2005 13:11




0 +
 
The Loop Jazz Club

Hlavní zprávy

 

ČEZ - Čistá energie zítřka