Škodovka komplikuje stavbu průtahu firmou

Příprava kontroverzního silničního průtahu přes Plzeň se výrazně komplikuje. Potíže nastaly s polovinou chystané spojnice Severního a Jižního předměstí, která má vést přes areál Škody Holding. Firma má podle Ředitelství silnic a dálnic nepřijatelné požadavky, které by stavbu prodražily až o miliardu korun.

Jarní servisní akce AUTO CB

Příprava kontroverzního silničního průtahu přes Plzeň se výrazně komplikuje. Potíže nastaly s polovinou chystané spojnice Severního a Jižního předměstí, která má vést přes areál Škody Holding. Firma má podle Ředitelství silnic a dálnic nepřijatelné požadavky, které by stavbu prodražily až o miliardu korun. Celý silniční průtah od Sukovy ulice na Borech po Karlovarskou ulici na Lochotíně má přitom stát zhruba tři miliardy korun. Napsala to Mladá fronta Dnes v regionální příloze.
"V této chvíli se vůbec nedá říct, zda silnice přes Škodovku povede," uvedl šéf plzeňské ŘSD Zdeněk Kuťák. Mluvčí Škody Radka Pistoriusová tvrdí, že firma chce pouze zachovat obslužnost firem sídlících v areálu.
Holding žádá celkové vyřešení dopravy, včetně kolejové v okolí hal. Požaduje vykoupit řadu budov, přeložit některé technologické provozy a vybudovat nové inženýrské sítě. "Splnění podmínek Škody by dohromady určitě stálo stovky milionů korun. Na něco takového ŘSD rozhodně nemůže přistoupit," řekl Kuťák. Nevylučuje, že se silnice vrátí k původně plánované trase mimo podnikový areál Kotkovou a Korandovou ulicí, která by si ale vyžádala demolice mnoha domů a narazila by na odpor občanů.
Město, ŘSD a Škody Holding jednají bez výsledku už rok. Dopravní expert radnice Ondřej Vohradský řekl, že Škodovka při posledním jednání jen zopakovala požadavky, s nimiž přišla už loni v červenci. "Chtějí zpracovat dopravní studii celé Škodovky, která se bude týkat i problémů s budováním železničního koridoru," vysvětlil. Podle náměstka primátora Jiřího Uhlíka bude radnice se Škodovkou jednat dál v březnu.
Silnice má vstoupit do areálu první branou v Tylově ulici, vyústit pátou branou v Borské ulici a pokračovat bude ke kruhovému objezdu v Sukově ulici a dále na Klatovy. Podle odpůrců stavby se má nejdřív postavit západní okruh kolem Křimic a až pak silnice přes město. Varují, že silnice bude mít podobu magistrály, která zhorší životní prostředí v Plzni. Zastánci průtahu naopak zdůrazňují, že silnice nejvíc uleví přetížené Klatovské ulici, po níž denně projede 30.000 automobilů.


The Loop Jazz Club

Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
ARCHIV ZPRÁV
čt 15.02.2007 09:03



0 +
 
Jarní servisní akce

Hlavní zprávy

 

ČEZ - Čistá energie zítřka