Škodovka prodá dceřinné společnosti

Na půlku by se měla scvrknout plzeňská Škoda Holding. Podnik si ponechá jen nosné obory zaměřené na dopravu a energetiku, tedy šest dceřiných společností produkujících zhruba padesát procent tržeb firmy.

Jarní servisní akce AUTO CB

Na půlku by se měla scvrknout plzeňská Škoda Holding. Podnik si ponechá jen nosné obory zaměřené na dopravu a energetiku, tedy šest dceřiných společností produkujících zhruba padesát procent tržeb firmy.
Zbývajících dvanáct bude na prodej. Pod jiného zaměstnavatele tedy dříve či později přejde přibližně každý druhý ze současných 5500 škodováků. Rozhodnutí o redukci podniku vyhlásilo v pátek 19. prosince vedení Škody a její vlastník, společnost Appian Group.
Pod okřídleným šípem zůstanou společnosti Energo, Dopravní technika, Electric, TVC, Výzkum a Škoda Ostrov. Z kola ven naopak míří například škodovácké hutě a kovárny, jaderné i těžké strojírenství nebo společnost Machine Tool. Generální ředitel holdingu Martin Roman odůvodnil změny tím, žeŠškodovka nemůže být úspěšná v deseti různých oborech, musí se specializovat.
S prodejem vyčleněných oborů nemíní Škodovka podle Romana spěchat. "Appian Group ani my nejsme v časové tísni. Rozhodující je pro nás kvalita strategického partnera a nikoliv rychlost," podotkl Roman. Podrobnosti o investorech sdělit nechtěl, snad už v lednu by ale mohla být prodána Škoda TS - těžké strojírenství.
Odboráře z dotčených dceřiných společností páteční prohlášení vedení i vlastníků rozčarovalo. Ani ne proto, co obsahovalo, jako spíše tím, co řečeno nebylo. "Kovárny na prodej? To pro mne není žádná novinka. O tom se mluví už od jara. Čekal jsem ale, že se dozvím, komu připadnou," reagoval Václav Vaněk, odborový předák ze zmíněné firmy s devíti sty lidmi. Rozhodnutí nepřekvapilo ani místopředsedu odborů ve Škodě Výzkum Josefa Kasla. "Pro naše zaměstnance to snad bude určitá jistota," poznamenal.
Propouštění se lidé v prodávaných společnostech podle Romana nemusejí obávat. "Žádné plošné snižování stavů nechystáme," řekl Právu. Varovná avíza nemají ani odbory. Při prodejích se bude Škodovka řídit nejen finančním prospěchem. "V některých případech nepůjde ani tak o cenu, jako spíše o zachování pracovních míst," sdělil Roman. Antonín Koláček, předseda představenstva společnosti Appian Group, která Škodu koupila koncem března za osm set miliónů korun, k tomu dodal: "Utržené peníze půjdou především na výzkum, vývoj a do rozvoje obchodních sítí."


The Loop Jazz Club

Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
ARCHIV ZPRÁV
19.12.2003 21:42




0 +
 
Jarní servisní akce

Hlavní zprávy

 

ČEZ - Čistá energie zítřka