Celoměstská soutěž mateřských a základních škol zaměřená na praxi v integraci dětí se sociálním a zdravotním znevýhodněním nebo zdravotním postižením vyvrcholila v pondělí 3. září vyhlášením vítězných projektů v obřadní síni plzeňské radnice.
První místo získala 55. mateřská škola za projekt Trnkova kouzelná zahrada, který je komplexním vzdělávacím programem a zohledňuje integraci dětí jak se zdravotním, tak se sociálním postižením přirozenou a hravou formou. Stříbro patří 16. základní a mateřské škole, která uspěla s kalendářem akcí zaměřených na integraci dětí se sociálním znevýhodněním a z neúplných rodin a díky spolupráci s neziskovou organizací při doučování žáků. Bronzový post obsadila Základní škola v Plzni – Újezdě s projektem Ambulantní nápravné péče – Komisař Vrťapka, jenž je zaměřen na děti s vývojovými poruchami učení.
„Snahou komise bylo vybrat projekty, které jsou nevšední, nápadité a dlouhodobě udržitelné, a také projekty, které nejsou jednorázového charakteru, ale prolínají se do celého školního roku a veškeré školní činnosti. Nezpochybnitelným kritériem hodnocení byla i případná přenositelnost úspěšného projektu, tedy možnost jeho implementace na jiné škole,“ uvedl Jiří Kuthan, radní pro oblast sociálních věcí a zdravotnictví a zároveň předseda komise, která vybírala vítězné projekty.
Soutěž vyhlásilo město Plzeň prostřednictvím Odboru sociálních služeb a ve spolupráci s Odborem školství mládeže a tělovýchovy Magistrátu města Plzně již pošesté. „Oproti minulým pěti ročníkům, které byly zaměřeny na podporu mezigeneračního soužití, zlepšení mnohdy neradostných vztahových vazeb a nápravě vztahu mezi mladou a stárnoucí generací, je letošní ročník věnován úspěšné integraci dětí s konkrétním handicapem. Idea i tentokrát vychází z komunitního plánu, který je stěžejním a určujícím dokumentem pro sociální oblast města,“ říká Alena Hynková, vedoucí odboru sociálních služeb.