SOS má nové informační centrum v Brně

Od 1.září začne sloužit spotřebitelům nové brněnské informační centrum Sdružení obrany spotřebitelů České republiky - SOS.

Cílená propagace v Plzni

Od 1.září začne sloužit spotřebitelům nové brněnské informační centrum Sdružení obrany spotřebitelů České republiky - SOS.
V bezplatné poradně v Křenové ulici v centru Brna mohou spotřebitelé konzultovat svůj spotřebitelský problém dvakrát týdně, ve středu a ve čtvrtek od 15 do 17 hodin.
Nové Spotřebitelské informační centrum SOS v jihomoravské metropoli v Křenové ulici 151/47 naváže na zkušenosti dosavadní spotřebitelské poradny, která nabízela své služby v prostorách organizace Veronica v brněnské Panské ulici. Také na této adrese však zůstane možnost konzultovat spotřebitelský problém nadále zachována.
Spotřebitelské informační centrum v Brně se podařilo vybudovat i díky pochopení Magistrátu města Brna, který poskytl nebytové prostory a pomohl s jejich úpravou. Spotřebitelé najdou v informačním centru nejen poradnu, ale budou si moci odsud odnést i informační materiály.
„Rostoucí zájem spotřebitelů o možnost poradit se o svém spotřebitelském problému nás vede k posílení našeho zastoupení v Brně. Rostoucí sebevědomí spotřebitelů potvrzuje oprávněnost existence spotřebitelské organizace, jakou se už dvanáctým rokem snaží být naše Sdružení obrany spotřebitelů České republiky,“ řekl František Lobovský, předseda Republikového výboru SOS, a dodal: „SOS sice nemůže vstupovat do sporů spotřebitele s podnikatelem, poskytuje však rady, šíří informace formou letáků, brožur a CD, a hájí spotřebitele v situacích, kdy síly jednotlivce nestačí.“
Spotřebitelská informační centra SOS působí již v deseti krajích České republiky a počet dotazů, upozornění a stížností, na které budou poradci SOS v letošním roce reagovat, zřejmě překoná podle odhadů Sdružení číslo 10 000, což je další nárůst ve srovnání s loňským rokem.
„Četné podněty, s nimiž do poraden SOS spotřebitelé přicházejí, předává naše spotřebitelská organizace příslušným dozorovým orgánům, které mají možnost využít ve prospěch spotřebitelů své kompetence,“ připomněl F. Lobovský. Jak zdůraznil, SOS navíc hodlá v letošním roce využít ustanovení § 25 Zákona o ochraně spotřebitele, jež dává spotřebitelské organizaci možnost na základě získaných podnětů podat návrh k soudu na zahájení řízení o zdržení se protiprávního jednání ve věci ochrany práv spotřebitelů.
„Služby osobních poraden SOS jsou pro klienty bezplatné, zdarma funguje také poradna na internetových stránkách SOS www.spotrebitele.info,“ zdůraznila Ivana Picková z SOS. „Jedinou placenou službou je poradenská linka SOS po telefonu, která od 1. září bude dostupná na novém telefonním čísle 900 08 08 08 se sazbou 8 Kč za minutu. Změna čísla a ceny dává nyní nově spotřebitelům možnost dovolat se na poradenskou telefonní linku ze sítí všech mobilních operátorů i veřejných automatů a pevných telefonních stanic, nejsou-li blokované pro volání na linky se zvýšeným tarifem. Operativní konzultace problému bývá podle našich poznatků velmi důležitá zejména v situacích, kdy odkladem může dojít k velmi výraznému a nevratnému porušení spotřebitelských práv,“ připomněla Picková.


The Loop Jazz Club

Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
ARCHIV ZPRÁV
út 31.08.2004 12:56




0 +
 
Jarní servisní akce

Hlavní zprávy

 

ČEZ - Čistá energie zítřka