Soud o Spejbla a Hurvínka znovu

Další svědky je třeba vyslechnout ve sporu o autorská práva k výtvarnému ztvárnění a ke jménům legendárních loutkových postaviček Spejbla a Hurvínka.

Cílená propagace v Plzni

Další svědky je třeba vyslechnout ve sporu o autorská práva k výtvarnému ztvárnění a ke jménům legendárních loutkových postaviček Spejbla a Hurvínka.
Takový je verdikt Vrchního soudu ve sporu mezi ředitelkou pražského Divadla SH Helenou Štáchovou a Městským ústavem sociální péče v Plzni.
Miloš Kirschner si v roce 1994 v souvislosti s autorskými právy zaregistroval dvě ochranné známky. Právě ty se staly po jeho smrti předmětem soudního sporu mezi vdovou po Kirschnerovi Štáchovou a plzeňským ústavem, který se stal nositelem dědických práv po Skupovi. Dědička po zakladateli divadla totiž zemřela právě v tomto sociálním zařízení.
Právní zástupkyně plzeňské strany Elena Hornová nyní tvrdí, že Skupa vytvořil podobu obou loutek a vymyslel jim jména, a ústav je proto dědicem absolutních autorských práv. Registrace ochranných známek je proto neplatná. Zároveň požaduje, aby divadlo plzeňským platilo ročně paušálně zhruba 700 tisíc korun, k tomu 30 procent ze všech tržeb.
Protistrana naopak míní, že dědici po Skupovi nemají nárok na autorská práva. Výtvarnou podobu loutkám prý vdechli až řezbáři Noskovi, a se Skupovým návrhem se příliš neshodovala. Jména pak vymyslel Skupův přítel Karel Koval. Štáchová navíc argumentovala tím, že by požadavky ústavu přivedly divadlo na dno.


Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
ARCHIV ZPRÁV
út 23.03.2004 13:36




0 +
 
Jarní servisní akce

Hlavní zprávy

 

ČEZ - Čistá energie zítřka