Špičák rozšířil sjezdovky a zdražil jednodenní jízdné

Nejvyužívanější sjezdovky byly rozšířeny v průměru o 15 metrů. K překážkám do snowparku letos poprvé po nové trati přímo od lanovky. Nové typy jízdenek na 3 a 4 hodiny lyžování. Připravuje se investice do druhé sedačkové lanovky za cca 35 mil. Kč. Opravená silnice až do areálu. Jízda v boulích pro f...

Jarní servisní akce AUTO CB

Nejvyužívanější sjezdovky byly rozšířeny v průměru o 15 metrů. K překážkám do snowparku letos poprvé po nové trati přímo od lanovky. Nové typy jízdenek na 3 a 4 hodiny lyžování. Připravuje se investice do druhé sedačkové lanovky za cca 35 mil. Kč. Opravená silnice až do areálu. Jízda v boulích pro freeridery na nejprudší sjezdovce v ČR – Šance.
Největší šumavské lyžařské středisko Špičák rozšířilo před letošní zimní sezonou své nejpopulárnější sjezdovky (č. 2 - U Zalomeného a č. 3 - Slalomová) v dolní části pod Jezerní cestou. V areálu se něco podobného podařilo poprvé od roku 1982. Lyžaři tak budou moci jezdit s mnohem delšími oblouky, zároveň se zvýší bezpečnost na sjezdovkách. „Před letošní sezonou jsme rozšířili spodní části těchto sjezdovek téměř o 15 metrů. Minimální šířka je nyní 30 metrů a sjezdové trati tak budou vyhovovat i náročným vyznavačům carvingového stylu,“ uvedl majitel areálu Vladimír Kasík. „Před příští sezonou dokončíme rozšíření i v horních úsecích. Celkem se sjezdové tratě rozrostou téměř o 3 hektary,“ přibližuje novinku majitel zdejšího areálu Vladimír Kasík.

Změna má příznivý dopad i pro snowboardisty. Nebudou již muset v cestě do snowparku projíždět horní část areálu, ale přímo ze zalomeného vleku se dostanou k překážkové dráze nově vytvořeným koridorem v lese. Vytvořen bude i nájezd k vleku. Díky tomu se rozvolní prostor i na ostatních tratích. Špičáku se vše podařilo dohodnout díky kompromisu se Správou CHKO Šumava i vstřícnosti majitelů pozemků, jimiž jsou Lesy ČR a město Železná Ruda. „Dotáhnout do konce tento sen několika generací lyžařů se povedlo po 10 letech jednání. Velmi oceňujeme posun ve vnímání sportovního areálu ze strany CHKO,“ říká Kasík.

Lyžování na kvalitnějších sjezdovkách má být také jednou z kompenzací za 5 % zvýšení cen jízdenek, ke kterému Špičák přistoupil po třech letech udržování stálých cen. „Na téměř 20 procentní zdražení elektrické energie během posledních tří let a i růst dalších nákladů už jsme reagovat museli. Navíc na začátku roku 2011 přijde kvůli fotovoltaice další zdražovací vlna a i tu už jsme tímto pokryli. Jak už jsme oznámili dříve, nejvyužívanější jednodenní jízdenka bude dražší o 5 %. Její cena stoupne o 30 Kč ze 490 na 520 korun,“ sdělil Kasík.

„ Přesto i nadále zůstáváme spolu s dalším šumavským areálem Lipno nejlevnějším z TOP lyžařských středisek (pět hvězdiček v nezávislém hodnocení společnosti SITOUR) v ČR. Výrazně nižší cenu máme i oproti střediskům v německé části Šumavy,“ uvádí Kasík. Podrobný ceník sezony 2010/11 a srovnání s některými středisky včetně německého Javoru je uvedeno níže nebo na www.spicak.cz. Cena jednodenní jízdenky na Špičáku je stále o desetinu nižší, než je průměrná cena této jízdenky v TOP českých střediscích.

Po vzoru alpských středisek přichází v letošní sezoně Špičák s rozšířením pásem časových jízdenek. Půldenní (dopolední a odpolední) jsou zrušené. Nově se k dvouhodinovému lyžování dají pořídit i 3 a 4 hodinové permanentky. „ Tímhle vycházíme vstříc četným přáním našich lyžařům a snowboardistů. Mnohem lépe tak např. během pracovního týdne využijí čas pro sportování u nás. Nebude nutné, aby jezdili kvůli cenovým výhodám tzv. na „čas“ (brzy ráno, po obědě)“, vysvětlil hlavní přednosti Kasík. K oblíbeným typům jízdenek 4 dny ze 6 respektive 5 ze 7 přibudou i 3 dny z 5. Znamená to, že lyžař si zaplatí cenově zvýhodněné lyžování na část ze svého pobytu a mimo lyžování se může věnovat i jiným aktivitám. Ceny jsou uvedeny níže.

Společnost Sport Service, která špičácký areál provozuje, letos do vylepšení infrastruktury investovala cca 3 miliony Kč. „ Mimo již zmíněné rozšíření sjezdovek jsme dokoupili další sněžná děla nebo zmodernizovali naše ubytovací kapacity. Velmi nám také pomohl i Plzeňský kraj, který financoval opravu cesty vedoucí z hlavní silnice k areálu (parkovištím). Její dezolátní stav nám dlouhodobě odrazoval řadu klientů,“ shrnul nejpodstatnější novinky ve vybavení a infrastruktuře Kasík.

Špičák plánuje do příštích let i další, výraznější investice. „Rozhodli jsme se pro vybudování další sedačkové lanovky na spodním úseku sjezdovky číslo 4 (Šance). Vedla by do zhruba poloviny svahu, pod jeho prudkou část, kde se i nadále počítá s boulovým svahem pro freeridery. Vznikla by tak nová trať, profilem nejvíce vhodná pro rekreační lyžování a rodiny s dětmi. Investice je zhruba v objemu 35 milionů Kč. V současnosti se už zpracovává EIA (posudek vlivu na životní prostředí) a v zimě 2013 by nová lanovka měla přepravit první lyžaře,“ plánuje Vladimír Kasík.
Charakteristika lyžařského areálu.

Lyžaři budou moci využívat 5 hlavních tratí o celkové délce 8,4 km, včetně nejprudší sjezdovky v ČR – Šancí, jejíž nejstrmější část má sklon více jak 40 stupňů. V celém areálu lze v současnosti zasněžovat až 80 procent z celkové délky tratí. Přepravu zajišťuje zejména čtyřsedačková lanovka (kapacita 2400 osob za hodinu, délka 1272 m) a 10 dalších vleků (např. tatrapoma nebo dětský provazový vlek) s celkovou kapacitou 5500 přepravených osob za hodinu.

Projekt rozšiřování sjezdovek – po letošní první etapě bude i nadále pokračovat. Prozatím přibylo 1,6 hektarů na spodních nejvíce frekventovaných úsecích. Na dojezdech tak budou mít lyžaři k dispozici navíc až 20 metrů. Z cca 20 – 25 metrů je nyní jejich minimální šířka 35 metrů. Pro představu – je to, jako by zde vznikla ještě jedna sjezdovka o délce 500 metrů a široká 30 metrů. V příští sezoně bude vše dokončeno i v horních úsecích nad Jezerní cestou. Celkem se sjezdové tratě rozrostou o 3 hektary.

Spolupráce s areálem Nad Nádražím. Bude i nadále pokračovat, především se týká lyžařské školy, hlídání dětí. V areálu Nad nádražím bude nově otevřeno dětské lyžařské hřiště „Nádražíčko“ vybavené dětským vlekem a mnoha dalšími pomůckami pro nejmenší lyžaře.

Snowpark - jeden z nejlepších v republice. Speciální rolba na jeho tvorbu. Využití technického sněhu, což zlepšuje kvalitu překážek. Více na www.spicak.cz

Kapacita parkovišť – přímo pod areálem (130 míst, 50% z parkovného dostanou lidé vráceno u pokladny sedačkové lanovky). Kaskády (300 osobních aut a 50 autobusů, zdarma) a u hotelu Karl. Dále parkoviště u hotelu Sirotek (30 míst). .

O víkendech a svátcích opět bude mezi parkovištěmi Kaskády (je zadarmo) a u hotelu Karl jezdit zdarma skibus pro cca 20 pasažérů ve zhruba 15 minutových intervalech. Lidé vystoupí u hotelu Sirotek a na lyžích sjedou nově vytvořenou přiváděcí cestou až k pokladnám a vlekům. Toto větší pohodlí určitě ocení rodiče s dětmi.

Možno využít i parkovací místa v blízkosti zastávek skibusu obsluhujícího celé železnorudské údolí (spojení mezi Ž. Rudou a Špičákem) - u pokladen špičáckého areálu bude jízdné za skibusy zcela vráceno (započteno do ceny jízdenky na vlek).

Další služby

- kamera u dojezdu sjezdovek, která nabízí obrázky z areálu Špičák pro pořad Panorama na ČT2. Další kamera na vrcholu Špičáku a nově u dětského areálu u hotelu Sirotek (záběry z obou budou na webu). V letošním roce přibyla další nová web kamera u půjčovny lyží a pokladny.
- pravidelné informace o stavu sjezdovek bude zaregistrovaným zájemcům zasílat personál areálu denně na mail po celou zimní sezonu
- večerní lyžování za umělého osvětlení bude ve středu, pátek a sobotu nabízet sjezdovka na Lubáku (od 18,30 hodin). Skupiny min.15ti osob si mohou objednat večerní lyžování i na kterýkoliv jiný den.
- za turistickou sjezdovkou č. 1 najdou běžkaři pravidelně udržované 3,5 kilometrové okruhy pro klasiku i bruslení.

- i letos budou své služby nabízet ski servisy, půjčovny lyží a snowboardů
- testovací centrum lyží K2, kde je několik desítek párů aktuálně nejšpičkovějších modelů carvingových, freestylových a freeridových lyží, možná i koupě

- občerstvení přímo v areálu je v dostatečně široké míře, včetně kiosku na vrcholu Špičáku
- v budově u pokladen je nově zřízena místnost pro přebalování dětí
- nově též nabízena služba hlídání děti ve spolupracujícím areálu Nad Nádražím v Ž. Rudě
- rekonstruované interiéry a nový nábytek v budovách chaty Hanička a Tělocvična, připojení WIFI k internetu na chatě Blaženka
- Skiareál Špičák dále spolupracuje s hotely Horizont a Bohmerwald, jejich hosté mohou získat řadu výhodných slev na Špičáku (např. nákup skipasu, půjčení lyží, využití lyžařské školy ) - až 40%
- možnost platit platebními kartami


Již dříve zveřejněné plánované investice:

K dispozici je ekologická studie celého Ski areálu, na jejímž základě lze plánovat další rozvoj a investice – je to stěžejní dokument, který napomáhá snazší komunikaci se Správou NP a CHKO Šumava.

Na předchozích plánech se nic nemění. Do konce roku 2015 chce Sport Service investovat do areálu zhruba 100 milionů Kč. Plány počítají s novou lanovkou z parkoviště Kaskády do poloviny špičáckého svahu a s rekonstrukcí chaty Blaženka na víceúčelový objekt s restaurací, kde by v podzemí byly garáže pro rolby a skútry.

Výhledově pak firma hodlá investovat dalších zhruba 105 milionů Kč. V příštím roce by mělo dojít k dalšímu rozšíření sjezdovek (viz text výše). Dřevěná rozhledna na vrcholu Špičáku by měla stát do roku 2012. V areálu je také plánována výstavba multifunkčního objektu (na místě budovy staré poháněcí stanice kotvového vleku), kde by mělo být k dispozici další ubytování, nové pokladny, bufet, učebna, servis, úschovny a hlavně moderní infokancelář pro všechny návštěvníky.


Přílohy


Ceny hlavních jízdenek pro sezonu 2010/11 v Kč

Hlavní sezóna (18.12. 2010 – 11.3. 2011)
Jednotlivé jízdy dospělí mládež děti rodinná
1 jízda 80 60 12
Časové jízdenky
2 hodiny 300 230 46
3 hodiny 360 270 54
4 hodiny 400 290 58
1-denní 520 350 70 1080
2-denní 900 600 120 1840
3-denní 1270 840 168 2580
4-denní 1620 1090 218 3280
5-denní 1960 1320 264 3960
6-denní 2350 1590 318 4740
7-denní 2740 1850 370 5520
4 dny ze 6 1790 1320 264 3580
5 dní ze 7 2100 1560 312 4200
Bodové jízdenky
30 bodů 400 240 48
120 bodů 1570 910 182
180 bodů 2350 1370 274
Večerní lyžování
od 18:30 200 150 30
od 19:30 150 90 18
Dětský svět
Penguin land 100 100 100
Sirotek 10 jízd 120 120 120
Sirotek 20 jízd 190 190 190
Sirotek 50 jízd


Pozn.: Hlavní sezona 18. 12. 2010 – 11. 3. 2011, vedlejší sezona: 20. 11. - 17. 12. 2010 a 12. 3. - 11. 4. 2011

Provoz lanovky a vleků: 08,30 - 16,00 hodin
Večerní lyžování (středa/sobota) : 18,30 - 21,00 hodin









Ceny vybraných jízdenek vleků v 5 hvězdičkových areálech (hlavní sezona 2010/11)

Jízdenka (hlavní sezona 2009/10) DOSPĚLÍ
Špindlerův Mlýn – Sv.Petr Janské Lázně (Čer.H.) Pec p. Sněžkou Harrachov Klínovec Špičák
celodenní 700 590 600 590 530 520
týdenní (7denní) 3500 2990 2950 3480 Neuvádí (10 dní 4500) 2740
Sezónní 9000 neuvádí 9000 Neuvádí (12 dní ze sez. 6320) 6990 6000


Srovnání cen Špičák a Velký Javor (Německo)
přepočteno kurzem 1 Eur = 25,00 Kč, zaokrouhleno na celé Kč


Jízdenka (hlavní sezona 2010/11) Velký Javor Špičák
celodenní dospělí 675 520
celodenní děti (6 – 14 let) 525 350
Celodenní rodinná 1950 1080
Týdenní dospělí 3400 2740
Týdenní děti (6 – 14 let) 2275 1850
Týdenní rodina 9800 5520
Poznámka: rodinná jízdenka na Velkém Javoru platí pro 2 dospělé a maximálně 2 děti do 14 let, na Špičáku počet dětí do 14 let není omezen

Ceny jídel v areálech (v Kč) Špičák Javor
polévka 25 85
párek 35 125
hlavní jídlo (hotovka) 100 200
káva 28 60
Coca Cola 0,3l 25 52
pivo sudové 0,5l 28 62


Základní informace k infrastruktuře sportovního areálu

Občerstvení a ubytování

Občerstvení: Přímo v areálu fungují tři restaurace a čtyři stánky rychlého občerstvení (nově u dojezdu sjezdovky č. 2), v jeho bezprostřední blízkosti lze pak využít služeb pěti hotelových restaurací, v okruhu 5 km jich je dalších padesát. Běžný oběd se v areálu a okolí pohybuje v cenové relaci od 80-140 Kč (záleží na cenové úrovni restaurace).
Ubytování: Ceny se pohybují od 150,- Kč za noc a lůžko až po 1200 Kč za noc a lůžko, v závislosti na kategorii hotelu. Nejlepší zařízení nabízejí i doplňkové špičkové služby.


Dopravní dostupnost

Z Prahy (170 km) po dálnici D5, pak směr Ž.Ruda (Špičák), doba jízdy 2 hodiny. Vlakem – 3 hodiny 45 min, cena základní jízdenky 253 Kč, zákaznická za 190 Kč (jedním směrem), nádraží (Špičák) je vzdáleno cca 200 metrů od první lanovky.

Z Plzně cca 80 km autem, cca 2 hodiny vlakem za 116 Kč u základní jízdenky, 87 Kč zákaznická (cesta tam). České dráhy také pro letošní sezónu připravují vypravení speciálních zrychlených vlaků z Plzně. Sport Service pak ve spolupráci s nimi opět připravuje program slev na cenu vleků pro všechny, kdo se prokáží vlakovou jízdenkou, na níž přicestovali do Železné Rudy (na Špičák).



Tipy na trávení času (když se nelyžuje).

- sauna v hotelu Čertova chata (vzdálena 1km)
- bazén, sauna, masáže a další služby ve Welnesshotelu Horizont (3 km)
- ricochet v hotelu Rixi (1km)
- bowling nebo autodráha v penzionu u Larvů (5km)
- diskotéky v Železné Rudě (4km).
- Motomuzeum v Železné Rudě
- Muzeum Šumavy v Železné Rudě


The Loop Jazz Club

Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
ARCHIV ZPRÁV
st 10.11.2010 06:00



0 +
 
ČNSO studio

Hlavní zprávy

 

ČEZ - Čistá energie zítřka