Společně za Plzeň má nejtransparentnější volební kampaň

Když v minulém týdnu zveřejnila Transparency International ČR hodnocení transparentnosti komunálních volebních kampaní, obsadila koalice Společně za Plzeň třetí místo. S takovým umístěním nebyla spokojena a dala si reparát. V aktualizovaném hodnocení (nové informace poskytly i další formace) se koal...

Cílená propagace v Plzni

Když v minulém týdnu zveřejnila Transparency International ČR hodnocení transparentnosti komunálních volebních kampaní, obsadila koalice Společně za Plzeň třetí místo. S takovým umístěním nebyla spokojena a dala si reparát. V aktualizovaném hodnocení (nové informace poskytly i další formace) se koalice Společně za Plzeň dostala s přehledem na první místo. Zároveň je jednou z pouhých dvou komunálních kampaní v celém Česku, které v hodnocení Transparency International získaly čistou jedničku.
Transparency International hodnotí transparentnost komunálních volebních kampaní na základě veřejně dostupných informací, obvykle uvedených na webu té které politické strany nebo koalice. Zároveň na hodnocení upozorňuje hodnocené předem e-mailem.
„E-mail od Transparency k nám bohužel nedoputoval, o hodnocení jsme se tak dozvěděli až z výsledků. A protože se nám nelíbilo, jak jsme dopadli, i když jsme skončili s velmi nadprůměrným výsledkem, prostě jsme si dali reparát. Některé údaje jsme přidali, jiné více zdůraznili a zpřehlednili. Prostě tak, aby se snadno zorientoval kdokoli, koho zajímá, odkud se berou peníze na kampaň, co a komu se za ně platí a kdo daná rozhodnutí přijímá,“ vysvětluje Lukáš Bartoň, kandidát Společně za Plzeň a garant tématu transparentní radnice v programu koalice.

Transparency International ve svém hodnocení zohledňuje zveřejnění plánovaných nákladů kampaně, existující transparentní účet, transparentní zveřejnění veškerých dárců a jednotlivých částek, transparentní výdaje (včetně částek a zpřístupněných faktur), přehled předvolebních akcí a jména osob, které přijímají rozhodnutí ve volebním týmu kampaně. Společně za Plzeň dostala v každém hodnoceném „předmětu“ známku 1, a tak je i celkovým průměrem na vysvědčení čistá jednička. Takto transparentní kampaň je dle šetření Transparency International v celé České republice už jen jedna. Za kampaní Společně za Plzeň tak nezůstávají jen všechny plzeňské kampaně, ale více než osm desítek komunálních kampaní ve velkých městech celého Česka.

„Transparentnost je podstatná v kampani, stejně jako ve správě města. Občané chtějí vědět, jak jsou investovány veřejné prostředky. Koalice Společně za Plzeň usiluje o transparentní radnici, svůj záměr tak ukazujeme i kampaní. Nemáme žádné dárce, které bychom chtěli skrývat, nemáme nikoho, komu bychom po volbách něco dlužili. Z pohledu na velké plzeňské kampaně, až 20x finančně náročnější než je ta naše a zároveň s hodnocením od Transparency International známkou 4, lze předpokládat, že férové nejsou v Plzni úplně všechny kampaně. Jsme si jisti, že voliči hledají soulad mezi slovy a činy, nikoli jejich evidentní rozpor,“ doplňuje Petr Vaněk, kandidát Společně za Plzeň na primátorskou pozici.


The Loop Jazz Club

Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
ARCHIV ZPRÁV
ne 05.10.2014 07:10



0 +
 
The Loop Jazz Club

Hlavní zprávy

 

ČEZ - Čistá energie zítřka