Společnost pro veřejnou dopravu píše primátorovi

Od 1.1.2004 dojde v Plzni k výraznému zdražení jízdného, jak jednotlivého, tak i předplatného. Jedná se o zvýšení o cca 30 – 50% oproti cenám roku 2003.

Cílená propagace v Plzni

Od 1.1.2004 dojde v Plzni k výraznému zdražení jízdného, jak jednotlivého, tak i předplatného. Jedná se o zvýšení o cca 30 – 50% oproti cenám roku 2003. Občanské sdružení Společnost pro veřejnou dopravu s tímto radikálním krokem radnice nesouhlasí.
Zvýšení cen jízdného přichází ve chvíli, kdy jsou ulice Plzně přehlcené automobily, kdy auta parkují kromě legálních parkovišť i v místech, kde nemají co dělat – v křižovatkách, v zastávkových zálivech, na přechodech pro chodce. Vozidla veřejné dopravy stojí v dopravních zácpách. Skutečností z dob dávno minulých zůstává, že řada linek městské dopravy nezvládá nápor cestujících, a tak zcela běžně dochází k situacím, kdy se cestující nevejdou do přeplněných tramvajových souprav a vyčkávají i několik spojů za sebou, než mohou nastoupit a pokračovat ke svému cíli. Plánovaným zdražením se Plzeň řadí mezi města s nejdražší veřejnou dopravou, lze očekávat odliv cestujících a tedy i další zvýšení počtu aut v ulicích města. Město Plzeň sice může ušetřit na dotacích pro dopravní podnik několik desítek miliónů korun ročně, investice do nových komunikací pro auta, parkovišť a parkovacích domů se však pohybují v řádech stovek miliónů.
TAK RAZANTNÍ ZDRAŽENÍ JÍZDNÉHO PROTO POVAŽUJEME ZA KRÁTKOZRAKÉ ŘEŠENÍ, NA KTERÉ PLZEŇ V BLÍZKÉ BUDOUCNOSTI PRODĚLÁ. Například úbytek jednoho sta lidí pravidelně dojíždějících tramvají do centra města je ve statistikách veřejné dopravy možná zanedbatelný, avšak dalších sto aut navíc parkujících v těsných ulicích centra může mít katastrofální dopravní důsledky.
Proto Společnost pro veřejnou dopravu požaduje: 1.Zvýšení kapacity spojů veřejné dopravy - Vedení města počítá s navýšením příjmu z jízdného o cca 50 miliónů korun. Požadujeme, aby tato částka byla použita ke zvýšení kapacity nejvíce přetížených linek, tj. zejména posílení intervalů na tramvajových linkách (zejména linka č.4), trolejbusové lince č. 16 a autobusových linkách na Borská pole. Zvýšení kapacity je nezbytné k udržení standardů služeb veřejné dopravy takových, aby byla konkurenceschopná individuální dopravě.
2.Celodenní jízdenka k dostání na všech místech - Zdražení jednotlivého jízdného o polovinu je únosné pouze za předpokladu, že se zlepší dostupnost celodenních jízdenek. V současné době lze zakoupit celodenní jízdenku pouze v kancelářích DP a v některých novinových stáncích. Požadujeme, aby bylo možné zakoupit jízdenky ve všech vozidlech veřejné dopravy u řidiče, dále, aby pro výdej celodenních jízdenek byly vybaveny i prodejní automaty jízdenek (v Plzni rozšířené automaty CALE tisk těchto jízdenek umožňují úpravou softwaru). Nákup jízdenek u řidiče je možný ve většině českých měst, včetně Prahy. Celodenní jízdenka by měla být i součástí parkovného, a tím motivovat k využívání veřejné dopravy.
Společnost protestuje proti způsobu jakým radní o zdražení jízdného rozhodli. Toto zvýšení cen bylo pouze politickým rozhodnutím, nepodloženým odborným posudkem. Návrh tarifu nebyl projednán ani v Komisi pro dopravu a bezpečnost Rady města Plzně, přitom se jedná o opatření, které může výrazně zhoršit dopravní situaci ve městě.


The Loop Jazz Club

Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
ARCHIV ZPRÁV
po 27.10.2003 08:10




0 +
 
The Loop Jazz Club

Hlavní zprávy

 

ČEZ - Čistá energie zítřka