Stock loni zvýšil tržby i prodeje

Společnost Stock Plzeň - Božkov, která je největším domácím výrobcem lihovin, v loňském roce utržila za prodej výrobků a služeb 1,72 miliardy korun, což představuje meziroční zvýšení tržeb o 5,5 procenta. Hrubý zisk za rok 2006 činil přes 408 milionů korun, tedy o 7,4 procenta více než v roce 2005.

Cílená propagace v Plzni

Společnost Stock Plzeň - Božkov, která je největším domácím výrobcem lihovin, v loňském roce utržila za prodej výrobků a služeb 1,72 miliardy korun, což představuje meziroční zvýšení tržeb o 5,5 procenta. Hrubý zisk za rok 2006 činil přes 408 milionů korun, tedy o 7,4 procenta více než v roce 2005.
Čistý zisk pak loni oproti roku 2005 vzrostl o 7,9 procenta na 304 milionů korun. Na spotřební dani, dani z příjmu a DPH odvedl Stock Plzeň do státního rozpočtu jen za rok 2006 částku 2,5 miliardy korun.
Ve finančních výsledcích společnosti se tak odrazil dynamický vývoj prodejů. V roce 2006 Stock Plzeň prodal 24,65 milionu litrů alkoholických nápojů. To představuje meziroční zvýšení odbytu o 6,4 procenta, v absolutních číslech pak prodeje vzrostly oproti roku 2005 o 1,68 milionu litrů.
Podle generálního ředitele Stocku Plzeň – Božkov Martina Petráška se na dalším posílení výsledků společnosti podílely zásadně čtyři faktory: efektivní marketingové aktivity, výrazný nárůst popularity vodek a renesance tradičních domácích značek, vynikající úspěchy některých mezinárodních distribučních značek a důslednější potírání černého trhu ze strany státu. „Chci zdůraznit, že naše výsledky v žádném případě nesvědčí o růstu spotřeby lihovin, jako spíš o tom, že legální výrobky konečně mohly díky tvrdému a efektivnímu postupu celníků alespoň částečně nahradit produkty černého trhu,“ uvedl Martin Petrášek.
Z hlediska absolutního objemu jsou nejprodávanějšími produkty Stocku Plzeň vlajkové značky Fernet Stock a Fernet Stock Citrus a dále Božkov Tuzemský a Božkov Vodka. Rozhodujícmi tahouny loňského růstu byly v rámci portfolia čítajícího na 30 značek především vodky a lihoviny řady Božkov. Prodeje značek Vodka Amundsen a Božkov Vodka se vyvíjely natolik příznivě, že se Stock Plzeň dostal v kategorii vodek na první příčku na trhu. Stock Plzeň přitom vedle vodek dominuje i dalším rozhodujícím segmentům českého trhu – tuzemákům (se značkou Božkov Tuzemský), hořkým a bylinným lihovinám (se značkami Fernet Stock, Fernet Stock Citrus a Magister) a likérům (Božkov Peprmint, Božkov Griotte, Božkov Vaječný likér a další). Celkový tržní podíl společnosti se pohybuje kolem 35 %.
Mimořádně se dařilo rovněž řadě Božkov, která zahrnuje například tradiční značky Božkov Tuzemský, Božkov Vodka, Božkov Meruňka, Božkov Peprmint, Božkov Griotte či Božkov Vaječný likér. Prodeje této řady jako celku se loni zvýšily meziročně o 23 procent.
Nebývalý růst vykázalo distribuční portfolio Stocku Plzeň - Božkov, které zahrnuje například Koskenkorva Vodku, irskou whiskey Tullamore Dew, koňak Courvoisier, skotskou whisky Teacher´s či Greenall´s Gin. Prodeje distribučních značek v roce 2006 přesáhly 990 tisíc litrů, což představuje nárůst o více než 100 procent!
Ve Stocku Plzeň loni pracovalo 185 zaměstnanců, společnost je součástí potravinářského koncernu ECKES AG.


The Loop Jazz Club

Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
ARCHIV ZPRÁV
út 15.05.2007 14:27



0 +
 
The Loop Jazz Club

Hlavní zprávy

 

ČEZ - Čistá energie zítřka