Stock Plzeň loni prodal rekordních téměř 28 milionů litrů lihovin

Společnost Stock Plzeň – Božkov, největší výrobce lihovin v České republice, v roce 2009 prodala 27,99 milionu litrů lihovin. Jedná se o absolutně nejvyšší objem, jaký kdy český výrobce dokázal realizovat v průběhu dvanácti měsíců. „Finanční krize loni nepochybně ovlivnila celý trh s lihovinami...

Jarní servisní akce AUTO CB

Společnost Stock Plzeň – Božkov, největší výrobce lihovin v České republice, v roce 2009 prodala 27,99 milionu litrů lihovin. Jedná se o absolutně nejvyšší objem, jaký kdy český výrobce dokázal realizovat v průběhu dvanácti měsíců.
„Finanční krize loni nepochybně ovlivnila celý trh s lihovinami. Spotřebitelé začali méně utrácet, zejména v gastronomii. Pokud se ale pro nákup rozhodli, upřednostňovali tradiční a osvědčené značky. A právě to přineslo zisky našim produktům,“ uvedl generální ředitel Stocku Plzeň – Božkov Petr Pavlík. Podle něho do vývoje prodejů výrazně zasáhlo rovněž rozhodnutí státu zvýšit spotřební daň z lihu od počátku letošního roku. „Poslední čtvrtletí se tak neslo v duchu masivního předzásobení obchodních řetězců. Na enormní poptávku jsme zareagovali téměř tříměsíčním nepřetržitým provozem, během něhož třikrát padl absolutní výrobní rekord. Ten poslední prosincový má hodnotu 10,5 milionu lahví,“ dodal Petr Pavlík. Mimořádná situace se projevila především v posledním měsíci roku, kdy Stock Plzeň prodal 5,3 milionu litrů lihovin oproti 3,7 milionu litrů v prosinci 2008.
Loňský odbyt 27,99 milionu litrů je oproti roku 2008 vyšší o 5 %. Nebýt státem avizovaného zvýšení spotřební daně, vzrostl by podle Petra Pavlíka zhruba o 2 %. „První čtvrtletí letošního roku bude pro všechny výrobce lihovin určitě znamenat dočasný útlum poptávky právě kvůli předzásobení ze strany obchodníků,“ soudí Petr Pavlík.
Významný podíl na loňském zvýšení odbytu měly vlajkové značky Stocku Plzeň – Fernet Stock a Fernet Stock Citrus, které se na předvánočním trhu představily se zcela novým designem lahve a etikety. K rozhodujícím tahounům patřila rovněž řada Božkov, která celkově posílila o 11 %. V rámci řady Božkov si nejlépe vedl tuzemák Božkov Tuzemský, vůbec nejprodávanější domácí lihovina. Nezaostala ani populární „zelená“ Božkov Peprmint, která si v prodejích připsala navíc 10 %. Pozici nejprodávanější vodky na českém trhu si upevnila Božkov Vodka. „V případě řady Božkov zákazníci jednoznačně ocenili hodnotu, již jim tato značka přináší. Získávají vysokou kvalitu, navíc cenově srovnatelnou s nejlevnějšími výrobky na trhu,“ uvedl Petr Pavlík.
Velmi příznivě se vyvíjel i odbyt lihovin z distribučního portfolia Stocku Plzeň zahrnujícího například finskou Vodku Koskenkorva, irskou whiskey Tullamore Dew, skotskou whisky Teacher´s, Greenall´s Gin, Tequilu Sombrero Negro či vermuty a aperitivy Garrone. V loňském roce odbyt těchto značek dosáhl téměř 1,7 milionu litrů, což představuje meziroční růst o 8 %. Vůbec největší úspěch zaznamenala irská whiskey Tullamore Dew, která vzrostla o 32 % a je vůbec nejprodávanější značkou své kategorie v Česku.
Stock Plzeň je lídrem českého trhu lihovin s celkovým tržním podílem zhruba 40 %. Stock Plzeň přitom se svými značkami vévodí všem čtyřem rozhodujícím segmentům trhu: hořkým a bylinným lihovinám (Fernet Stock, Fernet Stock Citrus), tuzemákům (Božkov Tuzemský), vodkám (Vodka Amundsen, Božkov Vodka) i likérům (Božkov Peprmint, Božkov Griotte).


The Loop Jazz Club

Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
ARCHIV ZPRÁV
út 12.01.2010 07:09



0 +
 
Jarní servisní akce

Hlavní zprávy

 

ČEZ - Čistá energie zítřka