Stock válcuje na slovenskou borovičku

Slovenský trh s lihovinami zažívá zásadní změnu v preferencích spotřebitelů. Doslova raketový boom na Slovensku prožívají hořké a bylinné lihoviny a staly se jednoznačně nejdynamičtější kategorií na trhu.

Cílená propagace v Plzni

Slovenský trh s lihovinami zažívá zásadní změnu v preferencích spotřebitelů. Doslova raketový boom na Slovensku prožívají hořké a bylinné lihoviny a staly se jednoznačně nejdynamičtější kategorií na trhu. Hořké a bylinné tak vyvracejí tradiční a zakořeněnou představu, že na Slovensku se pije především borovička.
V gastronomii již dokonce segment hořkých a bylinných lihovin (HBL) s největší pravděpodobností borovičku předběhl. Podle průzkumu agentury Data Servis činí tržní podíl hořkých a bylinných na odbytu ve slovenských restauracích, barech a klubech již zhruba 20 %, zatímco podíl boroviček je kolem 13 %. Rozhodující roli v tom hrají značky Stocku Plzeň - Fernet Stock a Fernet Stock Citrus, které jsou dvěma nejprodávanějšími lihovinami v gastrosektoru.
„Zatímco v České republice v současné době rostou například vodky či tuzemák, na Slovensku jsou to jednoznačně hořké a bylinné. Především Fernet Stock Citrus se na Slovensku stal takzvaným trendy pitím. Proto se úspěšně prosazuje v nejrůznějších klubech, diskotékách nebo barech,“ uvedl ředitel prodeje a marketingu Stocku Plzeň Richard Švéda.
Stále výraznější dynamiku má ale kategorie HBL i v maloobchodě. Podle údajů agentury AC Nielsen se prodeje hořkých a bylinných lihovin v maloobchodě meziročně zvýšily o 17 procent. Odbyt Fernetu Stock a Fernetu Stock Citrus vzrostl shodně o zhruba 54 procent, Karlovarská Becherovka pak posílila o 18,3 procenta. Fernet Stock Citrus se stal zároveň nejúspěšnější hořkou a bylinnou lihovinou v maloobchodě s tržním podílem 19,7 procenta. Na druhém místě je Karlovarská Becherovka s podílem 19 %, třetí příčku pak zaujímá Fernet Stock s podílem 13,6 procenta.
Stock Plzeň dodává své výrobky na slovenský trh prostřednictvím dceřiné společnosti Stock Slovakia. Slovensko je nejvýznamnějším exportním teritoriem Stocku Plzeň (vývoz na Slovensko představuje zhruba 12,5 procenta celkových prodejů firmy). Zároveň je však Stock Slovakia také největším dovozcem lihovin na Slovensko. V loňském roce prodal Stock Slovakia 2,9 milionu litrů lihovin, prodeje celého Stocku Plzeň pak činily 23,16 milionu litrů.



Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
ARCHIV ZPRÁV
po 16.10.2006 19:45



0 +
 
Jarní servisní akce

Hlavní zprávy

 

ČEZ - Čistá energie zítřka