Stock zvýšil v prvním pololetí prodeje o 13,3%

Meziročně o 13,3 procenta více lihovin prodal za prvních šest letošních měsíců Stock Plzeň. Největším likérka v zemi uplatnila na trhu 10,97 milionu litrů nápojů. Export podniku se zvýšil o více než 30 procent. Klíčové je Slovensko, kde podnik prodal za pololetí 1,2 milionu litrů, meziročně o 31 procent více.

Jarní servisní akce AUTO CB

Meziročně o 13,3 procenta více lihovin prodal za prvních šest letošních měsíců Stock Plzeň. Největším likérka v zemi uplatnila na trhu 10,97 milionu litrů nápojů. Export podniku se zvýšil o více než 30 procent. Klíčové je Slovensko, kde podnik prodal za pololetí 1,2 milionu litrů, meziročně o 31 procent více. Řekl to Martin Petrášek, ředitel Stocku, jehož tržní podíl v ČR je kolem 35 procent.
"Pozitivní je, že růst se netýká jen několika málo produktů, ale daří se nám zvyšovat odbyt u většiny značek," dodal. Růst prodejů je také dán tím, že se státu daří nadále potlačovat trh s nelegálními lihovinami. Spotřeba lihovin jako celek stále klesá, což potvrzují i nedávno zveřejněné údaje Českého statistického úřadu, uvedl ředitel.
Předloni narostly prodeje Stocku o více než 11 procent, loni o dalších 6,4 procenta na 24,65 milionu litrů. Pokud by udržel letošní dynamiku ve druhém pololetí, mohl by atakovat hranici 26 milionů litrů lihovin, což je historicky nejvyšší objem, který v letech 2001 až 2003 Stock prodával. Poté navýšil stát sazbu spotřební daně z lihu a podle Petráška se výrazně snížila poptávka po legálních produktech.
Nejprodávanějšími výrobky podle objemu jsou klasický a citrónový fernet, Božkov Tuzemský a Božkov Vodka. Prodeje fernetů se za pololetí meziročně zvýšily o 8,4 procenta. Renesanci zažívají tradiční lihoviny řady Božkov, jejíž odbyt se zvýšil o 18 procent, přičemž vodka, peprmint a griotka posílily zhruba o 40 procent.
K výsledkům přispěly také nové produkty - zlatá slivovice, polární jahody a distribuční značky Tequila Sombrero Negro a rum Flor de Cana. "Ještě letos plánujeme uvést na trh nejméně dvě další zcela nové značky," řekl ředitel. Současné portfolio firma tvoří přes 40 vlastních a distribučních značek. Stock je lídrem všech rozhodujících segmentů českého trhu - vodek, hořkých a bylinných lihovin i likérů.
Stock Plzeň letos v květnu koupila od německého koncernu Eckes AG americká nadnárodní investiční společnost Oaktree Capital Management, jejíž dceřiná společnost Tenebro nyní likérku ovládá ze 100 procent. Stock loni vydělal 304 milionů korun, když prodal zboží za 1,723 miliardy Kč.


The Loop Jazz Club

Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
ARCHIV ZPRÁV
út 17.07.2007 11:25



0 +
 
The Loop Jazz Club

Hlavní zprávy

 

ČEZ - Čistá energie zítřka