Plzeňské likérce Stock vzrostl za letošní první čtyři měsíce prodej lihovin meziročně o 30 procent na 7,95 milionu litrů. Největší nárůsty firma zaznamenala u alkoholických nápojů Griotte a Peprmint. Řekl to šéf prodeje největší české likérky Richard Švéda.
Prodej Božkov Griotte stoupl téměř o 90 procent. Likéru s označením Peprmint se prodalo ve srovnání se stejným obdobím loňského roku o 82 procent více. Renesancí poptávky procházejí třetím rokem, letos rostou jejich prodeje historicky nejvíce, uvedl Švéda.
Z hlediska objemu prodala likérka nejvíce klasického a citrónového fernetu. Následoval Božkov Tuzemský (dříve rum) a Božkov Vodka. Objemy prodejů firma neuvedla. Podle informací ČTK tvoří řada Božkov, celkem 11 ze 40 značek podniku, téměř 50 procent produkce Stocku. Zhruba o čtvrtinu posílil také vaječný likér.
Stock Plzeň, který letos v květnu převzala americká investiční společnost Oaktree Capital Management, loni vydělal 304 milionů korun "čistého", meziročně o 7,9 procenta více. Jeho tržby se zvýšily z 1,633 miliardy na loňských 1,723 miliardy Kč. Podnik loni prodal 24,65 milionu litrů lihovin, meziročně o 6,4 procenta více.