Pojízdné reklamní poutače rostou jako houby po dešti. Především firmy a obchodníci využívají tohoto způsobu reklamy ve snaze zvýšit si zisk. Automobil či přípojný vozík, na němž je umístěna reklama na určitý výrobek či službu, nejčastěji ve formě potištěné plachty upevněné na konstrukci, dlouhodobě odstaví na pozemních komunikacích či v jejich blízkosti, respektive na zeleni. Takto umístěná reklama zcela nepochybně nepředstavuje běžné stání vozidla na pozemních komunikacích. K uvedenému užívání pozemních komunikací dochází především ve větších městech. Plzeňští městští policisté se rozhodli s těmito praktikami obchodníků bojovat. Mnozí z nich totiž porušují nejen Vyhlášku města o poplatku za užívání veřejného prostranství. Na celém území města strážníci zmapovali výskyt takto umístěných reklamních poutačů. Poznatky o nich budou předány místně a věcně příslušným správním orgánům.