Strážníci v Plzni loni přijali 40 tisíc tísňových hovorů

O tom, že číslo tísňové linky Městské policie je pro občany Plzně již téměř nepostradatelné, vypovídá i počet telefonátů za rok. Na lince 156 jich bylo v loňském roce zaznamenáno téměř 40 000. Hlavním úkolem operačního oddělení městské policie je koordinace výkonu služby hlídek. V prost...

Jarní servisní akce AUTO CB

O tom, že číslo tísňové linky Městské policie je pro občany Plzně již téměř nepostradatelné, vypovídá i počet telefonátů za rok. Na lince 156 jich bylo v loňském roce zaznamenáno téměř 40 000. Hlavním úkolem operačního oddělení městské policie je koordinace výkonu služby hlídek.
V prostorách operačního oddělení je zřízen také pult centralizované ochrany. V současné době je na něj připojeno 75 objektů veřejného zájmu a dalších 13 je jich napojeno pomocí telefonních komunikátorů. V objektech jsou instalovány senzory a čidla, které v případě narušení objektu spustí uvnitř alarm a vysílají signál k PCO na dispečinku MP. Tady strážník pomocí počítače identifikuje objekt a lokalizuje místo narušení. Hlídky vyjíždějí na signál "poplach v objektu" na dané místo s vědomím, že uvnitř může být nebezpečný pachatel, případně i ozbrojený. V praxi dochází jak k zadržení pachatele přímo na místě, tak i k tomu, že pachatel poté, co uslyší signál alarmu v objektu, z místa uprchne, aniž cokoliv odcizí. Ve většině případů se však jedná o tzv. falešný poplach způsobený technickou závadou či nesprávnou obsluhou zabezpečovacího zařízení.
Strážníci tohoto oddělení také zajišťují chod provozu dohlížecího kamerového systému. Pomocí něj bylo strážníky MP v roce 2009 zjištěno 3063 událostí, které hlídky městské policie řešily, případně je předaly PČR, nebo úřadům či jiným organizacím.Více jak 2 100 případů se týkalo dopravy, dalších téměř 500 veřejného pořádku.
Tísňové péče, služby pro seniory a handicapované občany využívá v současné době 10 osob. Jedná se o zajištění nepřetržité distanční hlasové a elektronické komunikace s osobami s vysokým rizikem ohrožení zdraví nebo života. V případě jejich náhlého zhoršení jejich zdravotního stavu nebo schopností si mohou starší a zdravotně handicapovaní občané sami přivolat neodkladnou odbornou pomoc. Pohotovostní službu zajišťují pracovníci Městské charity a Městská policie Plzeň. K přivolání pomoci slouží speciální telefonní přístroj. V průběhu loňského roku bylo přijato celkem 75 hovorů na toto zařízení a na základě těchto žádostí poskytly hlídky MP Plzeň pomoc 24 krát.



The Loop Jazz Club

Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
ARCHIV ZPRÁV
st 17.02.2010 08:11



0 +
 
The Loop Jazz Club

Hlavní zprávy

 

ČEZ - Čistá energie zítřka