Student ZČU získal cenu Internet Effectiveness Awards

Roman Sterly, student 3. ročníku navazujícího magisterského studia na Fakultě ekonomické ZČU, vyhrál první cenu v soutěži Internet Effectiveness Awards v kategorii Studentský projekt. Ocenění se udílí za nejefektivnější internetové řešení na českém internetu. Sterly vytvořil webovou aplikaci GMCHel...

Cílená propagace v Plzni

Roman Sterly, student 3. ročníku navazujícího magisterského studia na Fakultě ekonomické ZČU, vyhrál první cenu v soutěži Internet Effectiveness Awards v kategorii Studentský projekt. Ocenění se udílí za nejefektivnější internetové řešení na českém internetu. Sterly vytvořil webovou aplikaci GMCHelper, která pomáhá ušetřit čas soutěžícím v Global Management Challenge a dosáhnout lepších výsledků v této mezinárodní soutěži.

Global Management Challenge (GMC) je soutěž ve strategickém řízení firem, které se ročně účastní desetitisíce manažerských a studentských týmů ze 40 zemí světa. Roman Sterly vyhrál v roce 2011 národní kolo soutěže a posléze dovedl svůj tým k 3. místu na světě. Vzhledem k extrémní časové náročnosti na různé aktivity v průběhu soutěže se po jejím skončení rozhodl svoje znalosti zužitkovat. Aniž by uměl programovat, postavil jednoduchou webovou aplikaci na prodej digitálních produktů, vytvořil produktové portfolio a začal jej efektivně propagovat. Zákazníci na sebe nenechali dlouho čekat a s využitím nástrojů z GMCHelper.com ani jejich úspěchy v Global Management Challenge. To se proměnilo v zisk s marží ve výši více než 150 %.

„Hodně studentů by chtělo podnikat, ale myslí si, že na to potřebují peníze do začátku. Nepotřebujete je. Často nepotřebujete ani spoustu zaměstnanců. GMCHelper jsem si udělal sám, aniž bych se kdy učil programovat,“ říká ke svému úspěchu v soutěži Roman Sterly. „Všechny informace leží na internetu. Stačilo se do toho jen pustit.“

Klíčem k úspěchu bylo objevení díry na trhu, kdy neexistuje žádný konkurenční projekt, který by cílové skupině řešil problém s náročností přípravy k úspěšnému zvládnutí GMC. Následně stačilo vytvořit technicky i marketingově co nejjednodušší řešení s minimem nákladů, které by soutěžícím skutečně pomohlo. Nejdříve vznikly samotné produkty: nástroje s makry v Excelu, analýzy, manuál
k soutěži, reporty. Na konci byla prezentace a prodej produktů vytvořených autorem během soutěže Global Management Challenge, výnosy ve výši 100 tisíc Kč, čistý ekonomický zisk ve výši 60 tisíc Kč
a 100 objednávek od 60 zákazníků z cca 15 zemí světa v prvním roce fungování.

A co by úspěšný student poradil ostatním, kteří by se rádi pustili do podobného projektu?
„Pokud máte nápad, zkuste ho zrealizovat. Většina nápadů končí v okamžiku, kdy se vymyslí. Přitom spousta věcí není těžká. Chce to jen zkusit. I když neuspějete, naučíte se něco nového,“ vzkazuje Roman Sterly.


The Loop Jazz Club

Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
ARCHIV ZPRÁV
út 23.10.2012 09:58




0 +
 
Jarní servisní akce

Hlavní zprávy

 

ČEZ - Čistá energie zítřka