Studie MasterCard: Plzeň je čtvrté investičně nejatraktivnější město ČR

Společnost MasterCard přednostně zveřejnila výsledky jednoho ze čtyř hodnocených žebříčků projektu MasterCard česká centra rozvoje 2009 – investiční atraktivnosti 24 měst ČR. V rámci českého projektu bylo hodnoceno 14 krajů ČR a 24 nejvýznamnějších českých měst. Společnost MasterCard nyní exkl...

Cílená propagace v Plzni

Společnost MasterCard přednostně zveřejnila výsledky jednoho ze čtyř hodnocených žebříčků projektu MasterCard česká centra rozvoje 2009 – investiční atraktivnosti 24 měst ČR.
V rámci českého projektu bylo hodnoceno 14 krajů ČR a 24 nejvýznamnějších českých měst. Společnost MasterCard nyní exkluzivně české veřejnosti odtajnila první část výsledků - žebříček investiční atraktivnosti měst České republiky. Hl. město Praha ve studii MasterCard česká centra rozvoje 2009 potvrdilo své postavení nejvíce investičně atraktivního města ČR. Druhou příčku v investiční atraktivnosti měst obdržela Mladá Boleslav následovaná Brnem a Plzní.
INVESTIČNÍ ATRAKTIVNOST MĚST ČR
Praha 92,6 %
Mladá Boleslav 65,6 %
Brno 58,1 %
Plzeň 57,8 %
Hradec Králové 52,8 %
Ostrava 51,2 %
Pardubice 49,8 %
České Budějovice 48,3 %
Liberec 46,8 %
Olomouc 45,7 %
Kladno 45,6 %
Ústní nad Labem 44,3 %
Zlín 43,8 %
Jihlava 41,9 %
Karlovy Vary 41,9 %
Znojmo 41,0 %
Teplice 41,0 %
Děčín 39,6 %
Opava 39, 2 %
Frýdek-Místek 37,8 %
Most 37,8 %
Uherské Hradiště 36,8 %
Tábor 36,0 %
Karviná 35,7 %

Praha, 21. září 2009 – Společnost MasterCard ve spolupráci s Vysokou školou ekonomickou v Praze a Sdružením CZECH TOP 100 realizuje unikátní projekt MasterCard česká centra rozvoje 2009. V rámci této studie jsou české kraje a nejvýznamnější česká města hodnocena ze dvou hledisek – socioekonomické úrovně a investiční atraktivnosti. Společnost MasterCard nyní odtajnila české veřejnosti výsledky investiční atraktivnosti měst, jednoho ze zásadních faktorů jejich konkurenceschopnosti. Kompletní výsledky projektu budou zveřejněny na tiskové konferenci 23. 9. 2009 za účasti zástupců hodnocených měst a krajů.

V žebříčku Indexu investiční atraktivnosti obsadilo Hl. m. Praha první místo s 92,6 %. Investiční atraktivnost se projevuje v nízké úrovni nezaměstnanosti nebo vysokém průměrném výdělku v podnikatelském sektoru. Praha si velmi dobře stojí také v oblasti zahraničních investic, což se projevuje vysokým podílem reinvestovaného zisku.

Na druhém místě v žebříčku investiční atraktivity se
s 65,6 % umístila Mladá Boleslav, která leží ve Středočeském kraji. Mladá Boleslav je s tímto indexem také investičně nejatraktivnějším městem ze všech nekrajských měst. Město je spojeno s firmou Škoda Auto, a.s., která zde sídlí a výrazným způsobem ovlivňuje život ve městě i jeho širším okolí. Díky tomuto spojení může být investičně atraktivní především pro firmy, jejichž produkce je navázána na automobilový průmysl. Vzhledem k přírůstku obyvatel může být město zajímavé také pro investory v oblasti služeb.
Zdroj: Studie MasterCard česká centra rozvoje 2009

„Mladá Boleslav je dnes významným průmyslovým městem, které je i sídlem největšího českého exportéra a jednoho z tahounů české ekonomiky, automobilky Škoda Auto. Díky působení tohoto podniku i řady jejích dodavatelů přispívá dlouhodobě k nízké míře nezaměstnanosti v celém regionu. Město je však sídlem i řady obchodních center a stovek dalších podnikajících subjektů, které přispívají k dynamickému rozvoji města a jeho vysoké životní úrovni,“ uvedl Pavel Javorský, ředitel kanceláře MasterCard Europe pro Českou republiku a Slovensko.

V indexu investiční atraktivnosti s 58,1 % skončilo město Brno na třetím místě. Dominantní centrum Jihomoravského kraje může být pro investory atraktivní díky své poloze a tradici průmyslového města. Postupně se zde rozvíjí spolupráce podnikatelské sféry a vysokých škol, která přispívá k atraktivitě města pro zahraniční i české investory.

Na čtvrtém místě skončila Plzeň s 57,8 %. Ta v současnosti profituje zejména ze své výhodné geografické polohy v centru Evropy, vynikajícího silničního spojení s hlavním městem Prahou i sousedním Německem. Plzeň je pro investory atraktivní díky své dopravní poloze, průmyslové tradici i zkušenostem z lokalizace investic velkých nadnárodních firem.

„Investiční atraktivnost města Plzeň zvyšuje technicky kvalifikovaná pracovní síla. Důvody lze hledat mimo jiné z významné strojírenské tradice. Město Plzeň také velmi brzo pochopilo, jaký je význam aktivní práce s potenciálními investory a získalo tak značné konkurenční výhody,“ vysvětluje prof. Ing. Richard Hindls CSc., dr.h.c., rektor Vysoké školy ekonomické v Praze.

Závěry projektu MasterCard česká centra rozvoje 2009 – investiční atraktivnost MĚST

První místo mezi městy obsadilo hlavní město Praha s 92,6 indexními body, druhá je Mladá Boleslav (65,6 bodů), na třetím místě se umístilo Brno (58,1 bodů) a čtvrté místo obsadilo město Plzeň (57,8 bodů). Žebříček uzavírá město Uherské Hradiště (36,8 bodů), Tábor (36,0 bodů) a Karviná (35,7 bodů).

"Praha je již tradičně považována za velmi investičně atraktivní lokalitu. Největším překvapením je však Mladá Boleslav, která se umístila na druhém místě. Nechala tak za sebou dokonce velká krajská města jako je Brno, Plzeň nebo Hradec Králové. Odvětví automobilového průmyslu dává Mladé Boleslavi dlouhodobě jednoznačně rozvojový a moderní charakter a má celou řadu pozitivních přímých i vedlejších vlivů na ekonomiku jako celek," vysvětluje Jan Struž, předseda sdružení CZECH TOP 100.


The Loop Jazz Club

Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
ARCHIV ZPRÁV
30.10.2009 07:03



0 +
 
The Loop Jazz Club

Hlavní zprávy

 

ČEZ - Čistá energie zítřka