Po komunikaci III/180 50 projede denně v průměru 6400 vozidel v obou směrech, přičemž silnice je úzká a nebezpečná pro pěší a cyklisty. Studie bude podkladem pro další investiční a projektovou přípravu stavby.
„Cílem města Plzně je zajistit bezpečnost uživatelů této komunikace, zejména chodců a cyklistů. Jedná se o krajskou komunikaci II. třídy, které v současnosti chybí chodníky umožňující souběžné bezpečné vedení pěší a cyklistické dopravy. Je také nutná úprava zastávek MHD a křižovatek, zejména u křižovatky propojující areál zoologické a botanické zahrady prostřednictvím nové lávky přes Mži se sídlištěm Skvrňany,“ uvedl Petr Náhlík, náměstek primátora pro oblast dopravy a životního prostředí. Podle jeho slov lze navíc vzhledem k postupu majetkové a projektové přípravy západního okruhu po jeho otevření očekávat větší dopravní zatížení ulic Radčická a V Radčicích.
Správce komunikace, Správa a údržba silnic Plzeňského kraje, v nejbližší době provede opravu s dílčím rozšířením vozovky a částečnou úpravou zastávek Pod Zámečkem. „Toto opatření však neřeší výše popsané problémy. Cílové řešení úpravy komunikace je zpracováno studií,“ doplnil Petr Náhlík.
Studie přináší dopravně technické řešení, navrhuje zejména příčné uspořádání komunikace, úpravu křižovatek, úpravu zastávek MHD, souběžné vedení pěší a cyklistické dopravy i chráněná místa pro přecházení chodců. Navržené řešení vytváří možnosti pro obnovu doprovodných stromořadí. Součástí studie je prostorová koordinace cílového řešení s navrhovanými řady Vodárenského souboru Vinice. Studie bude využita pro územní ochranu koridoru komunikace, pro přípravu samostatné smíšené stezky pro chodce a cyklisty a pro dílčí úpravy křižovatek nebo zastávek MHD, ale i jako podklad pro koordinaci komunikace s nově navrhovanými vodovodními řady.