V Betlémské kapli v Praze proběhlo slavnostní vyhlášení výsledků a oficiální ukončení soutěže Česká dopravní stavba a technologie roku 2009. Do soutěže mohly být přihlášeny dopravní stavby, úseky dopravních staveb, samostatné stavební objekty a technologie, které byly uvedeny do provozu v období od 1.1. 2009 do 31.12. 2009. Cenu ministryně životního prostředí Rut Bízkové získala Cyklostezka Gerlova Huť - Nová Hůrka - Prášily – Srní; III. úsek: Odbočení Vysoké Lávky - Velký Bor, přihlášená do kategorie D - STAVBY zvyšující bezpečnost dopravy.
„Je to významné ocenění naší společné práce objednatele - Správy NP a CHKO, autora projektu - VPÚ DECO Praha a.s. a zhotovitele vlastní stavby, společnosti Silnice Klatovy, a.s. Předpokládám, že zúčastněným zůstane dlouho v paměti vzpomínka na důstojnou reprezentaci a fungující spolupráci, i když je nutné zdůraznit, že je to jen ‘o lidech‘“, jak řekl ing. Petr Jelínek, hlavní inženýr projektu.
Stavba III. úseku cyklostezky v délce 6,94 km je vedle I. úseku Gerlova Huť - Nová Hůrka, dokončeného v roce 2006, druhou realizovanou stavbou tohoto druhu na Šumavě. Byla vybudována v loňském roce za 85% podpory Evropské unie, Evropského fondu pro regionální rozvoj (ERDF), programu přeshraniční spolupráce Česká republika - Svobodný stát Bavorsko Cíl 3. Bavorským partnerem projektu je okresní úřad Regen.
Budování cyklostezek v Národním parku Šumava není v rozporu s ochranu přírody. Při stavbě byly použity ekologicky šetrné technologie a postupy, splňující vysoké požadavky Správy NP a CHKO Šumava jako investora.
Projektový manažer ing. Josef Jiřička říká: „Naším záměrem je zvýšit bezpečnost návštěvníků Národního parku Šumava, uchránit přírodně cennější území, a přispět i k rozvoji cestovního ruchu. V současné době máme podanou žádost o podporu projektu na výstavbu navazujícího IV. úseku z Velkého Boru do Srní, Mechova. Pokud by se v budoucnu podařilo postavit i další úseky, pak by se cyklisté mohli dostat bezpečně ze Železné Rudy až na Modravu.“