Šumavské výrobky už získaly značku

Deset šumavských výrobků získalo marketingovou značku Šumava - originální produkt. Při dodržení stanovených kritérií mohou certifikát odbdržet domácí výrobky, které vnikly na Šumavě. Značka má zviditelnit tradiční výrobce a podpořit cestovní ruch. Projekt na Šumavě trvá přes dva roky, první certifikáty získaly výrobky loni.

Cílená propagace v Plzni

Deset šumavských výrobků získalo marketingovou značku Šumava - originální produkt. Při dodržení stanovených kritérií mohou certifikát odbdržet domácí výrobky, které vnikly na Šumavě. Značka má zviditelnit tradiční výrobce a podpořit cestovní ruch. Projekt na Šumavě trvá přes dva roky, první certifikáty získaly výrobky loni. Podobné projekty jsou také v Krkonoších, Beskydech, Orlických Horách, Moravském krasu a letos se připravují na Jablunkovsku a Moravskokravařsku, řekl Tomáš Kažmierski z Regionálního environmentálního centra v Praze, které je nositelem projektu.
V jednotlivých regionech projekty koordinují místní organizace. Na Šumavě už bylo uděleno 17 certifikátů, které zahrnují téměř 50 originálních výrobků - potravin i předmětů. Šumava se tak dostala po Beskydech na druhé místo v počtu certifikátů i výrobků, které mohou značku používat. "Takový rychlý vzrůst zájmu jsme opravdu nečekali. Šumavští výrobci byli k regionální značce zprvu nedůvěřiví, avšak zkušenosti prvních sedmi certifikovaných výrobců a hlavně význam regionální značky je přesvědčily," řekl Kažmierski. Svoji roli prý hraje i to, že výrobci jsou sami hrdí na to, že jejich produkty mají původ na Šumavě.
Regionální značky garantují původ výrobků, originalitu a vazbu na konkrétní území. Na Šumavě měla zatím značku šumavská holubička, některé biopotraviny, jako například ovčí a kozí sýry, klobásy, černá tlačenka a masné výrobky. Značku také získala pramenitá voda, krchlebské koláče z Domažlicka nebo miniaturní kolibří knížky. Nově získaly značku i pečené placky zelňáky, pošumavský med, skleněné vinuté perly, svíčky ze včelího vosku, bytové doplňky a dárky ze dřeva, malované obrázky ze Šumavy, máslové, svatební a tukové koláčky, broušené sklo, skleněné těžítko a chodská keramika.
Pro získání značky musí výrobce mimo jiné podepsat čestné prohlášení, že jejich výrobky nepoškozují přírodu. Výrobek musí nasbírat minimálně deset z možných 25 bodů. Hodnotí se přitom, zda je výrobek rukodělná práce, má tradici, je z místních surovin, je kvalitní, má logo či motiv související se Šumavou.








The Loop Jazz Club

Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
ARCHIV ZPRÁV
01.06.2007 18:53



0 +
 
ČNSO studio

Hlavní zprávy

 

ČEZ - Čistá energie zítřka