Test: I letní gumy mohou být nebezpečné

Časopis TEST přinesl ve svém březnovém vydání srovnání 35 sad letních pneumatik. Tři z nich získaly "nedostatečné" hodnocení. Nejhorší pneumatiky pohořely zejména při jízdách na mokré vozovce. Nejlepší z testovaných modelů se mohou kromě dobrých jízdních vlastností pochlubit i nízkým opotř...

Jarní servisní akce AUTO CB

Časopis TEST přinesl ve svém březnovém vydání srovnání 35 sad letních pneumatik. Tři z nich získaly "nedostatečné" hodnocení. Nejhorší pneumatiky pohořely zejména při jízdách na mokré vozovce. Nejlepší z testovaných modelů se mohou kromě dobrých jízdních vlastností pochlubit i nízkým opotřebením a úsporou pohonných hmot při jejich používání.

Letos byly v rámci mezinárodního testu zkouškám podrobeny pneumatiky rozměrů 185/60 R14 a 205/55 R16. Hodnotily se jejich jízdní vlastnosti na mokré a suché vozovce, sledovala se míra provozního opotřebení, vliv na spotřebu pohonných hmot, měřil se i hluk uvnitř a vně auta. Stranou nezůstal ani důležitý ekologický ukazatel - obsah polycyklických aromatických uhlovodíků.

Všechny tři výrobky, které získaly "nedostatečné", tedy nejhorší hodnocení, jsou z kategorie 185/60 R14. Václav Beneš, redaktor časopisu TEST, k tomu říká: "Stejně jako v testu zimních pneumatik dopadly nejhůře čínské pneumatiky značky Wanli. Svými jízdními vlastnostmi představují velké nebezpečí a spotřebitelům nedoporučujeme jejich nákup, i kdyby jejich cena byla sebelákavější." Pneumatiky Wanli a Kenda si "nedostatečné" hodnocení vysloužily za jízdní vlastnosti na mokré vozovce, naproti tomu švýcarské pneumatiky Maloya získaly "nedostatečnou" za brzdění na suché vozovce.

Stejně jako v minulých letech! se nejlépe umístily pneumatiky renomovaných značek. "Jsou sice dražší, avšak na druhou stranu můžete ušetřit na provozních nákladech, neboť pozitivně ovlivňují spotřebu pohonných hmot a málo se opotřebovávají. V obou testovaných kategoriích je přitom nejlepší model o třetinu levnější než některé další testované výrobky," komentuje nejlepší výrobky Beneš. Nejnižší hodnoty polycyklických aromatických uhlovodíků byly naměřeny v pneumatikách značky Michelin (Energy Saver a Primacy HP). Vysoký obsah těchto karcinogenních látek, které se při provozu uvolňují do ovzduší, byl naopak zjištěn u pneumatik značek Fulda, Vredestein, Kenda a Maloya kategorie 185/60 R14.

Kompletní test zimních pneumatik naleznete v březnovém vydání časopisu TEST a na www.dtest.cz.

Kromě testu zimních pneumatik vyšel v březnovém vydání velký test volně stojících myček nádobí, na www.dtest.cz pro předplatitele navíc i test vestavných myček, dále výsledky zkoušek odstraňovačů skvrn a srovnání nabídky ! havarijního pojištění.


The Loop Jazz Club

Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
ARCHIV ZPRÁV
út 14.04.2009 17:21



0 +
 
ČNSO studio

Hlavní zprávy

 

ČEZ - Čistá energie zítřka