Test: Nebezpečné a neekologické zimní pneu

Levné zimní pneumatiky málo i více známých značek opět v testu propadly. Pět sad pneumatik z 33 testovaných obdrželo nejhorší známku >.Největší problémy měly při jízdě na mokré vozovce, pneumatiky Sava Eskimo, Federal Himalaya a Goodride SW602 selhaly i při jízdě na suché vozovce. V několika výrobcí...

Cílená propagace v Plzni

Levné zimní pneumatiky málo i více známých značek opět v testu propadly. Pět sad pneumatik z 33 testovaných obdrželo nejhorší známku >.Největší problémy měly při jízdě na mokré vozovce, pneumatiky Sava Eskimo, Federal Himalaya a Goodride SW602 selhaly i při jízdě na suché vozovce. V několika výrobcích byl zjištěn nadměrný obsah karcinogenních polycyklických aromatických uhlovodíků.

V každoročním testu zimních pneumatik byly letos testovány pneumatiky rozměrů 185/60 R14T a 205/55 R16H. I v tomto roce se potvrdily poznatky z předchozích testů. Všechny > hodnocené pneumatiky jsou z nejlevnější cenové kategorie. Tentokrát se mezi nimi objevuje i poměrně renomovaná značka Sava, která ještě vloni patřila mezi průměrně hodnocené.

Zimní pneumatiky jsou v našich klimatických podmínkách určeny především pro jízdu na suché, mokré, případně namrzlé vozovce. Právě při jízdě na mokré vozovce jsou ale levné zimní pneumatiky nejvíce rizikové. Největší problémy na mokrém povrchu jsou s celkovou ovladatelností vozidla, při brzdění a v zatáčkách. "Všechny nedostatečně hodnocené pneumatiky na mokré vozovce propadly. Pneumatiky Goodride a Federal Himalaya měly stejné problémy i na suché vozovce," upřesnil Václav Beneš, redaktor časopisu TEST.

Zimní pneumatiky jsou vyrobené z měkčích směsí než letní. Proto se také rychleji opotřebovávají. Mezi jednot! livými modely jsou přitom velké rozdíly. "Z hlediska opotřebení nejhorší testovanou pneumatiku značky Pneumant je třeba vyměnit již po ujetí 60% kilometrů oproti nejlepšímu modelu, pneumatice Continental," vysvětluje Václav Beneš. Vzhledem k pořizovacím nákladům zimních pneumatik je opotřebení výrazným faktorem pro jejich výběr.

Polycyklické aromatické uhlovodíky (PAU) jsou karcinogenní látky, které se oděrem uvolňují z pneumatik a zamořují životní prostředí. Od příštího roku bude nařízením Evropské komise obsah PAU v pneumatikách přísně regulován. Testovaná pneumatika Goodride SW 602 obsahuje množství PAU, které více než dvacetinásobně překračuje maximální obsah daný nařízením EK.

Test zimních pneumatik vychází v říjnovém vydání časopisu TEST. Kromě testu zimních pneumatik naleznete v říjnovém vydání velký test balené a kohoutkové pitné vody, test domácích kin, varných desek, dětských menu v prodejnách rychlého občerstvení a srovnání nabídky spotřebitelských úvěrů.

Časopis TEST, Občanské sdružení spotřebitelů TEST


The Loop Jazz Club

Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
ARCHIV ZPRÁV
út 27.10.2009 07:31



0 +
 
ČNSO studio

Hlavní zprávy

 

ČEZ - Čistá energie zítřka