Tísňová linka ÚMO Plzeň 3 přinesla první výsledek

Dne 05.10.2008 ve 12:55 hod. otevírala hlídka Městské policie Plzeň - Střed na základě předchozího použití tlačítka tísňového volání seniorů v ul. Karla Steinera v Plzni byt pí. Vokáčové, odkud se ozývalo sténání. Po vstupu do bytu našla hlídka pí. Vokáčovou ležet na zemi u toalety. Žena uvedla, ž...

Jarní servisní akce AUTO CB

Dne 05.10.2008 ve 12:55 hod. otevírala hlídka Městské policie Plzeň - Střed na základě předchozího použití tlačítka tísňového volání seniorů v ul. Karla Steinera v Plzni byt pí. Vokáčové, odkud se ozývalo sténání. Po vstupu do bytu našla hlídka pí. Vokáčovou ležet na zemi u toalety. Žena uvedla, že padla a již se nedokázala sama postavit. Strážníci dotyčné pomohli vstát a nabídli jí poskytnutí první pomoci. Na ženě nebylo patrné žádné zranění a uvedla, že nevyžaduje žádné ošetření. Příslušníci městské policie vyrozuměli kontaktní osobu, která se na místo dostavila ve 13:30 hod. a slíbila, že se o pí. Vokáčovou dále postará.
Tísňová péče, služba pro seniory a handicapované občany je projektem radnice UMO3.

,,Jedná se o zajištění nepřetržité distanční hlasové a elektronické komunikace s osobami s vysokým rizikem ohrožení zdraví nebo života. V případě náhlého zhoršení jejich zdravotního stavu nebo schopností si mohou starší a zdravotně hendikepovaní občané sami přivolat neodkladnou odbornou pomoc. Pohotovostní službu zajišťují pracovníci Městské charity Plzeň a Městské policie Plzeň,“ vysvětluje starosta centrálního plzeňského obvodu Jiří Strobach.
K přivolání pomoci slouží speciální telefonní přístroj. Nabízeny jsou dva typy přístrojů. Oba mohou sloužit i jako běžná telefonní linka. Podmínkou je tedy mít v bytě telefonní přípojku. Telefonní přístroj má větší tlačítka a je přizpůsoben i pro uživatele se zhoršenou jemnou motorikou, jeho speciální úprava umožňuje využívat ho i lidmi se zrakovým či sluchovým postižením. Součástí telefonního přístroje je pásek s tísňovým tlačítkem. Tlačítko má uživatel služby stále při sobě, buď na pásku na ruce nebo zavěšené na krku. Zmáčknutím tlačítka v případě potřeby se automaticky začnou vytáčet ,,krizová“ čísla. Ta jsou technikem na žádost uživatele služby a nebo rodinných příslušníků zadána do paměti přístroje. Navolit lze několik telefonních čísel. Klient sám rozhoduje, které číslo bude vytočeno jako první - rodinný příslušník, soused, Městská charita Plzeň (MCHP) nebo Městská policie Plzeň. Pokud nereaguje první volaný, přepíná se po chvíli volání na dalšího v pořadí. Klient se s vytočeným a přijatým číslem spojí buď pomocí hlasitého odposlechu nebo telefon přehraje jeho krizovou zprávu.
Ve druhé variantě je navíc nabízeno monitorování pohybu uživatele služby v jeho domácím prostředí v dohodnutém časovém intervalu, dle jeho přání a momentálních dispozic. V případě absence pohybu dojde automaticky k hovorovému spojení. Tato varianta je dobrá pro případ, že by uživatel nebyl z jakéhokoli důvodu schopen stisknout tísňové tlačítko. Pro zajištění rychlé pomoci je třeba, aby klient poskytl klíče od domu a bytu. Mlčenlivost, ochrana osobních údajů i majetku je smluvně garantována všemi zúčastněnými stranami.
,,Telefonní přístroj ÚMO Plzeň 3 zapůjčí klientům z obvodu zdarma na jeden rok se zkušební dobou 3 měsíců. Během zkušební doby může uživatel přístroj vrátit a službu ukončit. Cena za poskytnutou službu Tísňové péče (režijní náklady MCHP) je 200 Kč za měsíc.


The Loop Jazz Club

Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
ARCHIV ZPRÁV
čt 09.10.2008 14:26



0 +
 
ČNSO studio

Hlavní zprávy

 

ČEZ - Čistá energie zítřka