Dne 05.10.2008 ve 12:55 hod. otevírala hlídka Městské policie Plzeň - Střed na základě předchozího použití tlačítka tísňového volání seniorů v ul. Karla Steinera v Plzni byt pí. Vokáčové, odkud se ozývalo sténání. Po vstupu do bytu našla hlídka pí. Vokáčovou ležet na zemi u toalety. Žena uvedla, že padla a již se nedokázala sama postavit. Strážníci dotyčné pomohli vstát a nabídli jí poskytnutí první pomoci. Na ženě nebylo patrné žádné zranění a uvedla, že nevyžaduje žádné ošetření. Příslušníci městské policie vyrozuměli kontaktní osobu, která se na místo dostavila ve 13:30 hod. a slíbila, že se o pí. Vokáčovou dále postará.
Tísňová péče, služba pro seniory a handicapované občany je projektem radnice UMO3.
,,Jedná se o zajištění nepřetržité distanční hlasové a elektronické komunikace s osobami s vysokým rizikem ohrožení zdraví nebo života. V případě náhlého zhoršení jejich zdravotního stavu nebo schopností si mohou starší a zdravotně hendikepovaní občané sami přivolat neodkladnou odbornou pomoc. Pohotovostní službu zajišťují pracovníci Městské charity Plzeň a Městské policie Plzeň,“ vysvětluje starosta centrálního plzeňského obvodu Jiří Strobach.
K přivolání pomoci slouží speciální telefonní přístroj. Nabízeny jsou dva typy přístrojů. Oba mohou sloužit i jako běžná telefonní linka. Podmínkou je tedy mít v bytě telefonní přípojku. Telefonní přístroj má větší tlačítka a je přizpůsoben i pro uživatele se zhoršenou jemnou motorikou, jeho speciální úprava umožňuje využívat ho i lidmi se zrakovým či sluchovým postižením. Součástí telefonního přístroje je pásek s tísňovým tlačítkem. Tlačítko má uživatel služby stále při sobě, buď na pásku na ruce nebo zavěšené na krku. Zmáčknutím tlačítka v případě potřeby se automaticky začnou vytáčet ,,krizová“ čísla. Ta jsou technikem na žádost uživatele služby a nebo rodinných příslušníků zadána do paměti přístroje. Navolit lze několik telefonních čísel. Klient sám rozhoduje, které číslo bude vytočeno jako první - rodinný příslušník, soused, Městská charita Plzeň (MCHP) nebo Městská policie Plzeň. Pokud nereaguje první volaný, přepíná se po chvíli volání na dalšího v pořadí. Klient se s vytočeným a přijatým číslem spojí buď pomocí hlasitého odposlechu nebo telefon přehraje jeho krizovou zprávu.
Ve druhé variantě je navíc nabízeno monitorování pohybu uživatele služby v jeho domácím prostředí v dohodnutém časovém intervalu, dle jeho přání a momentálních dispozic. V případě absence pohybu dojde automaticky k hovorovému spojení. Tato varianta je dobrá pro případ, že by uživatel nebyl z jakéhokoli důvodu schopen stisknout tísňové tlačítko. Pro zajištění rychlé pomoci je třeba, aby klient poskytl klíče od domu a bytu. Mlčenlivost, ochrana osobních údajů i majetku je smluvně garantována všemi zúčastněnými stranami.
,,Telefonní přístroj ÚMO Plzeň 3 zapůjčí klientům z obvodu zdarma na jeden rok se zkušební dobou 3 měsíců. Během zkušební doby může uživatel přístroj vrátit a službu ukončit. Cena za poskytnutou službu Tísňové péče (režijní náklady MCHP) je 200 Kč za měsíc.