Tramvaj nebo trolejbus na Borská pole?

Tramvaj, nebo trolejbus na Borská pole – tyto dvě varianty posuzovaly Technické úřady města Plzně na podnět plzeňského primátora Ing. Pavla Rödla. Kromě zásadních hledisek, kterými jsou investiční a provozní náklady, o konečném výběru rozhodují také územní a dopravní vazby. Ačkoli jsou investiční ná...

Cílená propagace v Plzni

Tramvaj, nebo trolejbus na Borská pole – tyto dvě varianty posuzovaly Technické úřady města Plzně na podnět plzeňského primátora Ing. Pavla Rödla. Kromě zásadních hledisek, kterými jsou investiční a provozní náklady, o konečném výběru rozhodují také územní a dopravní vazby. Ačkoli jsou investiční náklady trolejbusové trati nižší cca o 56 milionů korun, přinesla by toto varianta vyšší provozní náklady, které by za období dvaceti let narostly oproti tramvaji přibližně o 409 milionů korun.

Plzeňský primátor, který byl iniciátorem tohoto porovnání nejvhodnější varianty dopravy na Borská pole, považuje výsledky za velmi důležité: „Jsem rád, že máme v ruce jasné propočty, čísla a argumenty a nikoliv jen odhady a osobní názory. Ukázalo se, že provozně levnější a termínově reálnější bude výstavba tramvajové trati. Pro cestující to znamená, že nebudou muset přestupovat a tudíž se výrazně zlepší komfort cestování
do této části města.“

Srovnání obou variant, tramvajové i trolejbusové trati, nakonec vyznělo lépe
pro tramvaj, která vhodně napojí lokalitu Borských polí a Bor. „Na rozdíl od trolejbusu nezasáhne do Borského parku, naváže na stávající tramvajovou linku č. 4. Délka sítě MHD se u této varianty prodlouží pouze o 1,3 km, u trolejbusu by se jednalo o dalších 5,5 km,“ uvádí některé z dalších argumentů pro tramvaj technický náměstek Ing. Petr Rund. „V případě tramvaje odpadne cestujícím přestup u Borského parku, navíc bude tramvaj, na rozdíl od trolejbusu, v podstatě nezávislá na ostatní dopravě,“ dodává technický náměstek.

Stavební náklady tramvajové trati činí 513 milionů Kč, stavební a projektové náklady trolejbusu 457 milionů Kč. Předpokládané provozní náklady jsou u tramvaje za 20 let včetně odpisů 621 milionů korun, u trolejbusu činí provozní náklady za stejné období včetně odpisů 1030 milionů korun. S dokončení tramvajové trati na Borská pole k areálu Západočeské univerzity město počítá na přelomu let 2012/ 2013. Více než 180 milionů z investice by město mohlo získat z evropských investičních fondů. Město ještě musí dokončit výkupy pozemků a ve druhé polovině roku vypsat soutěž
na zhotovitele stavby.




The Loop Jazz Club

Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
ARCHIV ZPRÁV
po 01.03.2010 15:05



0 +
 
Jarní servisní akce

Hlavní zprávy

 

ČEZ - Čistá energie zítřka