Trať Plzeň-Žatec je ovládána automaticky

Celá železniční trať Plzeň-Žatec o délce 103 kilometrů je nově ovládána z jednoho místa - ze železniční stanice Blatno u Jesenice. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC), investor stavby, uspoří na deseti stanicích více než 120 lidí.

Cílená propagace v Plzni

Celá železniční trať Plzeň-Žatec o délce 103 kilometrů je nově ovládána z jednoho místa - ze železniční stanice Blatno u Jesenice. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC), investor stavby, uspoří na deseti stanicích více než 120 lidí. Trať tak bude obsluhovat jeden člověk z Blatna, v případě silného provozu ráno a odpoledne další dva pracovníci v Podbořanech a Kaznějově. Řekl to Zdeněk Chrdle, ředitel AŽD Praha, která trať vybavila zabezpečovacím a řídícím zařízením za 280 milionů korun.
"Tato racionalizační akce je pilotním projektem na české železnici, která ji učiní konkurenceschopnou z hlediska nákladů," uvedl Pavel Švagr, ředitel Státního fondu dopravní infrastruktury, který akci financoval. Včetně projektů a přípravy vyžádala 320 milionů korun. Do konce roku uspoří 80 lidí, kdy skončí zkušební provoz, a dalších 40 do pololetí příštího roku. "Návratnost investice, která také výrazně zvýší spolehlivost trati, je sedm až devět let, což je velmi dobré," uvedl.
Fond má na letošní rok na racionalizaci nekoridorových tratí 300 milionů korun. Další na řadě má být železnice Zdice-Protivín, s níž by se mělo začít v září. "V soutěži, která bude uzavřena za 14 dnů, jsme přihlášeni," uvedl Chrdle. Podobné úpravy čekají také trať Horní Cerekev-Tábor.
Vláda dále podle Švagra ve středu schválila, že na léta 2007 až 2008 si může Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) vzít negarantovaný úvěr 1,5 miliardy korun na další racionalizační akce na dráze. "Je to výrazný příspěvek ke konkurenceschopnosti železnice a k jejímu vyššímu využití pro přepravu nákladů i osob," uvedl Švagr.
"Racionalizace řízení provozu na tratích je významnou prioritou SŽDC. Výsledkem této investiční akce je nejen úspora peněz, ale i zvýšení bezpečnosti, hlavně na železničních přejezdech," řekl ředitel investorské firmy SŽDC Jan Komárek. Modernizace trati omezí rizika selhání lidí.
Podle mluvčího Českých drah (ČD) Aleše Ondrůje modernizace také výrazně zvýší propustnost tratě. Všech 13 mezilehlých stanic je od dnešního dne dálkově řízeno z jednoho moderního dispečerského centra v Blatně, dodal. ČD provozují na této trati vedle osobních vlaků čtyři páry rychlíkových spojů. V nedávném výběrovém řízení na provozování rychlíků Plzeň - Most, vyhlášeném ministerstvem dopravy, uspěly právě ČD.
"V rámci modernizace, zahájené v říjnu 2004, bylo zrekonstruováno nebo nově vybudováno 50 přejezdových zabezpečovacích zařízení," uvedl Ondrůj. Kromě změny řízení provozu budou vlaky moci rychleji projíždět stanicemi Kryry a Petrohrad, kde dosud jezdily rychlostí pouze 40 km/hod.


The Loop Jazz Club

Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
ARCHIV ZPRÁV
02.06.2006 20:01



0 +
 
The Loop Jazz Club

Hlavní zprávy

 

ČEZ - Čistá energie zítřka