Trolejbusy Škoda do Moldavska

Kontrakt na dodávku 10 trolejbusů ŠKODA 14 TrM s případnou opcí na dalších 20 vozidel stejného typu do Moldavské republiky podepsala na konci minulého týdne ŠKODA OSTROV.

Jarní servisní akce AUTO CB

Kontrakt na dodávku 10 trolejbusů ŠKODA 14 TrM s případnou opcí na dalších 20 vozidel stejného typu do Moldavské republiky podepsala na konci minulého týdne ŠKODA OSTROV s.r.o., dceřiná společnost ŠKODA HOLDING a.s.
Prvních deset trolejbusů určených pro hlavní město Kišiněv by mělo být dodáno do konce března 2004, v případě uplatnění opce pak dalších dvacet do října 2004. Celková výše kontraktu dosahuje i se započítáním opčních trolejbusů téměř 130 milionů Kč.
Podle ředitele ŠKODA OSTROV Karla Majera Škodovka uspěla v souboji s běloruskou a ruskou konkurencí především díky dobrému poměru mezi nabízenou cenou a užitnou hodnotou. „ Naše trolejbusy mají také nižší spotřebu elektrické energie o 30 % ve srovnání s konkurenčními nabídkami. Podařilo se nám navázat na naše předchozí dodávky. Od roku 1997 jsme do Moldavska vyvezli 30 trolejbusů – 29 pro hlavní město Kišiněv, 1 pro město Bělce“, uvedl Majer. Hlavní město má ve svém vozovém parku k dispozici 372 trolejbusů, z čehož 90 % jsou vozy starší 20 let a mimo škodovácké jsou všechny ruské výroby.
Co se týká možných budoucích dodávek i do dalších států SNS, musí také zde ŠKODA již vycházet z logických a legitimních snah tamních zemí – zajistit na zakázkách financovaných z veřejných rozpočtů podíl domácí výroby. I zde už v současnosti sílí trend, který chce aby prostředky z vlastních daní zajistily především udržení a rozvoj výroby v tamních tuzemských podnicích. I z tohoto důvodu musí ŠKODA zvažovat kooperaci či přesun části výroby přímo do dané země či teritoria. Je to i otázka dosažení příznivější ceny. Výroba a dodávky s nejvyšší přidanou hodnotou - v tomto případě elektrovýzbroje, by samozřejmě dál zůstaly v kompetenci ŠKODY.
K otázkám, které byly a jsou neustále spojovány s dalším vývojem ostrovské společnosti ŠKODA, která je jediným podnikem ŠKODA HOLDING mimo Plzeň, je nutné opět zdůraznit, že o jejím dalším osudu rozhodne zájem zákazníků o zde vyráběné typy trolejbusů, což nedávno potvrdil generální ředitel ŠKODA HOLDING a.s. Martin Roman - „ O osudu firmy rozhodne zájem zákazníků.“
Mimo exportní zakázku do Moldavska uzavřela ŠKODA OSTROV na příští rok smlouvy o dodávkách jak běžných tak kloubových trolejbusů pro česká města, např. České Budějovice, či Brno (jde cca o 10 kusů). Je stále ve hře o exportní zakázku na dodávku 30 trolejbusů 21 Tr AC v hodnotě zhruba 250 milionů korun pro město Kaunas a stala se vítězem veřejné soutěže na dodávku trolejbusů Tr 21 AC pro slovenské hlavní město Bratislava. Firma v současnosti zaměstnává přes 200 lidí.
Skupina ŠKODA HOLDING v letošním roce typově rozšířila své portfólio dodávaných trolejbusů, do něhož od začátku letošního investovala téměř 50 milionů Kč. Další dceřiná společnost ŠKODA ELECTRIC zajišťuje dodávky a vestavby kompletní eleketrovýzbroje do karoserií světových výrobců. Např. již realizované projekty s americkým Neoplanem v Bostonu, či Karosou, členem skupiny IRISBUS (nedávná premiéra nového nízkopodlažního trolejbusu ŠKODA Tr 24 IRISBUS). Výrobu kompletních trolejbusů značky ŠKODA typového označení Tr 14 a 15 určených převážně pro východní trhy či Tr 21 s přídavným dieselovým agregátem a obdobnou kloubovou verzi Tr 22 pokračuje právě ve ŠKODA OSTROV.


The Loop Jazz Club

Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
ARCHIV ZPRÁV
čt 30.10.2003 08:32




0 +
 
Jarní servisní akce

Hlavní zprávy

 

ČEZ - Čistá energie zítřka